Avatar billede jens Nybegynder
26. januar 2003 - 20:14 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Flash menu fra txt fil

Hej

Kan man ved hjælp af en TXT fil styrer indholdet i en Flash menu ala den her:
http://www.scriptocean.com/hmenu.html

Jeg søger eksempler og steder hvor jeg kan downloade ovenstående

Jens
Avatar billede beorndesign Nybegynder
26. januar 2003 - 20:32 #1
Ja. Hvis du finder en menu, som du vil bruger - laver du blot teksten på de forskellige knapper om til dynamisk tekst - altså tildeler den dynamiske tekstboks en variabel.

Så bruger du loadVariables til at hente dine variabler. Formatet i din tekstfil skal være følgende:

var1=menutekst1&var2=menutekst2&var3=.... osv.

Se om du kan finde noget her: http://www.beorn.dk/Links/ og kig under 'Flash design'
Avatar billede andersdp Nybegynder
26. januar 2003 - 20:33 #2
Computer Arts har en tutorial angående det emne.
http://www.computerarts.co.uk/tutorials/type/tutorial.asp?id=30426
Avatar billede mat Nybegynder
26. januar 2003 - 20:42 #3
lav en tekstfil der lyder som følger:

menu=jens,hans,peter&loaded=go

i frame 1 i flash laver du noget i denne stil:

loadVariablesNum("hest.txt", 0);
if(loaded == "go") {
menuArray = menu.split(",");
for (i = 0; i < menuArray.length; i++) {
    attachMovie("knap", "knap"+i, i);
    o = this["knap"+i];
    o.tekst = menuArray[i];
    o._x = o._x + o._width*i;
    }
stop();
}

lav en tom frame 2, og husk at sætte linkage på dit movieclip i library - så skulle du gerne kunne se princippet :)
Avatar billede mat Nybegynder
26. januar 2003 - 20:43 #4
nå jo, hvert movieclip indeholder så et dynamisk tekstfelt med var-navnet "tekst" (uden citationstegn)
Avatar billede jens Nybegynder
26. januar 2003 - 20:56 #5
hej igen

er ingen flash-haj ;-)

i første omgang er jeg ude efter et live eksempel hvor jeg kan muligheden i praksis. Måke et program der kan hjælp med det - eller hvad ved jeg.

prøvede http://www.computerarts.co.uk/tutorials/type/tutorial.asp?id=30426 men der kunne jeg ikke downloade ZIP'en :-(
Avatar billede mat Nybegynder
26. januar 2003 - 22:34 #6
Hvad skal din tekstfil helt præcist fortælle flashen? Bare knap-teksterne?

Du loader en tekstfil ind i flash med loadVariablesNum("minFil.txt", 0); her ligges variablerne så i roden (_root) hvor du kan hente dem.

Derefter skal du så tildele tekstfelterne disse variabler.

Hvis du vil bygge menuen dynamisk efter en tekstfil skal du ud i lidt mere kode. Men det kommer jo alt sammen ud på hvad du vil?