Avatar billede bloody Nybegynder
26. januar 2003 - 14:40 Der er 11 kommentarer

rippe en dvd

Hey

jeg vil bare gerne vide om jeg ikk kan få en film ned og fylde 2 skiver når jeg ripper den?? der er SVCD filmen varer 155 min og den kommer til at fylde 4 skiver og det er lidt træls

så jeg vil bare vide om man kan få et rip af en dvd film ned og fylde 2 skiver istedet for 4 når filmen varer 155 min og det skal være i SVCD
Avatar billede totaliorden Nybegynder
26. januar 2003 - 14:42 #1
Det kan du da sagtens. Det er bare et spørgsmål om hvilken kvalitet du ripper i..
Avatar billede bloody Nybegynder
26. januar 2003 - 14:43 #2
det ska være i svcd MPEG-2
Avatar billede bloody Nybegynder
26. januar 2003 - 14:45 #3
jamen når jeg ripper den i svcd fylder den 4 skiver og vil have den ned på 2 skiver kan det lade sig gøre når det er svcd mpeg-2
Avatar billede tlunde Nybegynder
26. januar 2003 - 14:46 #4
Og du skal huske, at kvaliteten falder jo mindre du vil have det til at fylde, og så må man gøre op med sig selv, om det er det værd!
Avatar billede tlunde Nybegynder
26. januar 2003 - 14:47 #5
Det kan ikke lade sig gøre i SVCD format, da der på en 80 min skive kun kan være fra 35-55 min på, hvis man vil holde kvaliteten. Ellers skal du over i alm. VCD, men der er kvaliteten heller ikke så god som SVCD
Avatar billede bloody Nybegynder
26. januar 2003 - 14:49 #6
jamen jeg har set mange film fx Pearl Harbor som fylder 2 skiver og de er i mega god kvalitet og det er i svcd, men når jeg selv ripper den i svcd fylder den 5 skiver
Avatar billede bloody Nybegynder
26. januar 2003 - 14:52 #7
Til tlunde:

når du rippe hva for et program bruger du så??
Avatar billede mik30 Nybegynder
26. januar 2003 - 23:20 #8
Du kan bruge DVD2SVCD.
På denne side kan du downloade programmet og der er også en guide.
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvd2svcd.htm
Du kan selv bestemme, hvor mange cdér filmen skal ligge på med dette program.
Det understøtter også flere lydspor og undertekster.
Jeg vil foreslå dig at ligge de 155 min. på 3 cdér, da (efter min mening) alt
over 50 min. pr. cd giver for dårlig kvalitet, men prøv dig frem og følg
guiden nøje.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
07. februar 2003 - 12:49 #9
Hvis du vil kopiere en DVD til DVD kan du bruge
http://www.dvddecrypter.com til at ligge DVD'en over på din harddisk, her efter bruger du http://www.dvd2one.com til at komprimer filmen med i det program kan du vælge hvilke subtitles og audio spor du vil have med.

Her efter kan du brænde filem med Nero.
http://www.dvdrhelp.com/nerodvd.htm
Avatar billede rusen Nybegynder
28. april 2003 - 17:09 #10
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/84759.php

prøv denne guide... husk at ændre til svcd der hvor der står at du skal bruge vcd...!
Avatar billede mik30 Nybegynder
15. september 2003 - 21:11 #11
Lukketid?