Avatar billede franke68 Nybegynder
25. januar 2003 - 23:01 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Kriterier

Hej

Jeg har lavet en forspørgelse hvor jeg skal indtaste 18 eller-kriterier men jeg har kun plads til 9, hvor dan kan jeg udvide dette antal
hilsen frank
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2003 - 23:12 #1
Kan du give et eksempel på f.eks 10 kriterier?
Avatar billede jkrons Professor
25. januar 2003 - 23:14 #2
Skriv dem på samme linie med OR eller AND i mellem, afhængi af hvad du har brug for,

Fx 1 OR 2 Or 3 Or 4 og så videre. De kan selvfølgelig sagtens være mere komplekse.
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2003 - 23:16 #3
Selvfølgelig!!!
Avatar billede jkrons Professor
25. januar 2003 - 23:18 #4
mugs-> :-)
Avatar billede jkrons Professor
25. januar 2003 - 23:18 #5
franke68-> I dit tilfælde er det selvfølgelig OR, der skal stå mellem de enkelte kriterier.
Avatar billede mugs Novice
26. januar 2003 - 06:59 #6
Me.Undo
jkrons > Nå - det virkede ikke. Der var en midlertidig manglende connection mellem hjerne og fingre iaftes :o)
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2003 - 10:53 #7
you just inter them all in the same criteria field
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2003 - 10:58 #8
sorry jkrons>didnt see your answer there :o)
Avatar billede franke68 Nybegynder
26. januar 2003 - 18:30 #9
jeg har 18 forskellige felter som bliver hentet i en formular og man skal kunne søge kun ved at indtaste i et felt, så alle felterne i forspørgslen skal vel have hver sit eller-kriterie eller kan de stå på samme linie
Avatar billede mugs Novice
26. januar 2003 - 18:38 #10
Hvis du står i form1, og dit søgefelt hedder felt1, så kan du i din forespørgsel indtaste i felt1's kriterielinie:

[Forms]![form1]![felt1]

Som vil give dig alle de poster der er = form1 og felt1
Avatar billede franke68 Nybegynder
26. januar 2003 - 18:52 #11
ok nu forstår tak til jer deler point mellem jer
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2003 - 19:55 #12
can someone explain this question to me? What is he trying to do and what is the solutin? I see NO mention of any form in the original question only how 18 OR criteria can be implemented in a query!
Avatar billede mugs Novice
26. januar 2003 - 20:01 #13
hi terry:

Please notice this draft from franke68 comment 18:30:54:

"..søge kun ved at indtaste i et felt.."

and that's why I suggested My solution 18:38.30

/ Mogens
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2003 - 20:26 #14
Hi mugs
Yes I noticed his comment, but still cant get my head around HOW he can solve his problem with having one field on a form. and IF he had 18 fields and only some of them contained data then he would VERY likley get an error (NULL) values.
Avatar billede mugs Novice
26. januar 2003 - 20:49 #15
terry > I agree with You, but I don't think that the original question was correct (formuleret korrekt).

If You have to write 18 criterias, I think that there must bee something wrong with the db.
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2003 - 20:55 #16
I tend to agree there mugs :o)