Avatar billede akn1987 Nybegynder
25. januar 2003 - 18:19 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Min CPU bliver 60 grader !? Hvorfor ?

Jeg sad og spillede Diablo II, da min computer genstartede, fordi mit ABS2 [Anti Burn Shield 2] slog til. Den står til 75 grader, og da jeg åbnede BIOS var min CPU 72 grader varm. Hvad kan grunden være til det ?!?!?!?

Mit system:

2000+ AMD

512 MB DDR RAM

Soltek SL-75DRV5

Thermaltek Volcano 9 coolmod som køre ved max. omdrejninger
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. januar 2003 - 18:21 #1
lyder mærkeligt. Har du lidt kølepasta på profilen?
Avatar billede akn1987 Nybegynder
25. januar 2003 - 18:24 #2
Ja, en enkelt dråbe.
Avatar billede carstone Praktikant
25. januar 2003 - 18:27 #3
EN amd BLIR aaltid SÅ VARM!! DER ER INTET ER VÆRE BANGE FOR! DEN KAN TÅLE OP TIL 85 GRADER!!
Avatar billede carstone Praktikant
25. januar 2003 - 18:27 #4
sorry caps lock!
Avatar billede carstone Praktikant
25. januar 2003 - 18:28 #5
har selv den samme og den køre nu på 60 grader...
Avatar billede carstone Praktikant
25. januar 2003 - 18:34 #6
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/08/02/0313697

"Mange AMD-ejere synes også unødigt bekymrede over ofte høje cpu-temperaturer. Dette er der dog absolut ingen grund til at være, medmindre ustabilitet forekommer. Athlon XP cpu'er kan sagtens fungere upåklageligt ved temperaturer på mellem 70 og 85 grader. Dette har vi testet i fuldstændig tillukket kabinet, hvor 26 dBA 2600rpm Pabstblæseren på Alpha 8045T via Zalman Fanmate var kørt hele ned på ca. 1000rpm (over flere måneder). Cpu'en (Athlon XP 1800+) nåede ofte op i nærheden af 80 grader i krævende 3D-spil, men PC'en var fuldstændig stabil (Asus A7V333 KT333 bundkort). Athlon XP cpu'er er designet til at kunne klare op til max. 90-95 grader, mens P4 kan klare op til ca. 70 grader. Derfor skal Athlon XP ikke sammenlignes med Intel cpu'er, og cputemperaturer på under ca. 80 grader bør ikke være årsag til bekymring, såfremt PC'en er stabil."

så den kan MAX klare 90-95°
Avatar billede carstone Praktikant
25. januar 2003 - 18:36 #7
´så sæt dit Anti Burn Shield 2 til at reagere ved 85 grader istedet!
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. januar 2003 - 18:59 #8
carstone.,.. Ikke rigtigt! Men du har ret i, at der ikke er noget at være bekymret for.

Min f.eks bliver max 48 grader
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. januar 2003 - 19:00 #9
.."ikke rigtigt at en AMD altid bliver så varm"
Avatar billede kunze Nybegynder
25. januar 2003 - 23:42 #10
akn1987 > Det er godt nok lige i overkanten. Min 2000+ er 54°C idle. Når jeg spiller krævende spil kan den komme op på 62-64°C.
Det er med en Volcano 7+ ved Low-speed (3000 RPM) og Arctic Silver 3.

Der er ingen problemer så længe den ikke kommer over 80, men det lyder nu voldsomt.
Prøv med mere kølepasta og se om temperaturen stiger eller falder. Prøv evt. også med mindre.

Mvh
Kunze
Avatar billede amd Nybegynder
26. januar 2003 - 13:53 #11
akn1987:

Jeg har 2 af de mobos...
Jeg kan sige dig, at jeg selv har troet min CPU lå på 64 grader, fordi jeg har brugt hardwaremonitors, der ikke har virket til det mobo.
Lige nu bruger jeg vcool;o) det sænker os temp en del...:o)
Avatar billede kunze Nybegynder
26. januar 2003 - 17:07 #12
amd > Hvad mener du med at vcool sænker temeperaturen ? Det er da ikke godt hvis den måler for lidt.
Avatar billede totaliorden Nybegynder
26. januar 2003 - 17:11 #13
Ehm ... En AMD bliver altid varmere end f.eks. Pentium. En AMD kan klare op til 90 grader - Men det samme gælder for alle cpu'er - Jo højere temp, jo lavere levetid. Min køre på omkring de 48 grader (1.3ghz) - Jeg har faktisk haft den oppe på 70 grader, og den kørte stadig stabilt. Selvfølgelig er lavere temp bedre, men den kan altså godt klare det
Avatar billede akn1987 Nybegynder
28. januar 2003 - 18:06 #14
WHOAA!!! Mange svar!!! :D

Der er ikke noget umiddelbart at frygte for så?!?! prøver det med lidt mere kølepasta. Men tak for de mange svar.... Tror bare jeg giver lidt point til jer alle :D
Avatar billede amd Nybegynder
28. januar 2003 - 18:23 #15
Pas på mere MERE kølerpasta, da det godt kan isolere... der skal bare være et lag, du lige præcist ikke kan se igennem:o)
Avatar billede kunze Nybegynder
28. januar 2003 - 19:07 #16
amd > Korrekt. Men det kan være han har brugt FOR lidt, derfor kan det hjælpe med lidt mere end før.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
24. februar 2003 - 18:18 #17
Tak for point. :-)

Mvh
Kunze
Avatar billede d34c0n Praktikant
24. februar 2003 - 18:20 #18
AMD bliver someregel varmere end andre. F.eks. en Intel, (jeg har selv en ADM Athlon). Men jeg ved ikke lige hvorfor din bliver SÅ varm!...
Avatar billede kunze Nybegynder
24. februar 2003 - 18:36 #19
Ingen tvivl om at AMD indtilvidere laver de varmeste CPUer.
Værd at bemærke er dog at Intels 3,06 Ghz bruger over 80 Watt, en smule mere end AMDs 3000+, der bruger små omkring 75 Watt.

Mvh
Kunze