Avatar billede moejensen Nybegynder
24. januar 2003 - 10:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

html i response.write

hvad gør jeg galt??

response.write("<div class=small>Gaven er reseveret</div><br><input type="button" value="ophæv Resavation" onClick="">")
Avatar billede dwal Nybegynder
24. januar 2003 - 10:48 #1
Jeg mener man ska' indsætte en  & når du skifter fra ASP til html i en response.write
self længe siden jeg har rørt ved ASP ;D
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2003 - 10:49 #2
response.write("<div class=""small"">Gaven er reseveret</div><br><input type=""button"" value=""ophæv Resavation"" onClick="""">")
Avatar billede faetterguf Nybegynder
24. januar 2003 - 10:50 #3
grunden er udfra kode stumpen at du bruger " inden i selve response.writen ... det sakl være ' :)
Avatar billede moejensen Nybegynder
24. januar 2003 - 10:54 #4
når jeg sætter keysersoze's eksempel ind, så får jeg en do -> loop fejl:

Error Type:
Microsoft VBScript compilation (0x800A040E)
'loop' without 'do'
/cirkus-jensen.dk/oenske.asp, line 52
loop

min kode ser således ud:

<%
            bgskift=0
            do until rs.eof
            bgskift=bgskift + 1
      if bgskift = 2 then
      bgskift = 0
      end if

      if bgskift = 0 then
        color="#FDFDFD"
      else
        color="#DFDFDF"
      end if
            %>
              <tr>
                <td width="450" height="25" valign="middle" align="left" bgcolor="<%=color%>" class="small"><%=Rs("oenske")%></td>
                <td width="120" height="25" valign="middle" align="center" bgcolor="<%=color%>" class="small">
                <%
                If rs("res") = true Then
                    response.write("<div class=""small"">Gaven er reseveret</div><br><input type=""button"" value=""ophæv Resavation"" onClick="""">")
                    else
                    response.write("<div class=""small"">Gaven er reseveret</div><br><input type=""button"" value=""ophæv Resavation"" onClick="""">")

                %>

                </td>
              </tr>
            <%
            RS.movenext
            loop

            Conn.Close
            Set Conn = Nothing
            %>
Avatar billede moejensen Nybegynder
24. januar 2003 - 10:58 #5
jeg har også prøvet at skifte " ud med ' som faetterguf sagde, men det giver samme resultat.
Avatar billede greybear Nybegynder
24. januar 2003 - 11:00 #6
Prøv at skifte
do until rs.eof
ud med
Do While Not rs.EOF
Avatar billede moejensen Nybegynder
24. januar 2003 - 11:02 #7
satdig samme problem
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2003 - 11:08 #8
Du mangler en "End If" i forbindelse med:

If rs("res") = true Then
Avatar billede moejensen Nybegynder
24. januar 2003 - 11:17 #9
SÅ VIRKEDE DET...supper takker
Avatar billede moejensen Nybegynder
24. januar 2003 - 11:41 #10
men hvad gør jeg så når jeg skal have min onClik til at virke med et asp kald??

response.write("<div class=""small"">Gaven er ikke reseveret</div><br><input type=""button"" value=""Resaver"" onClick=""location.href = save.asp?funk=res&id=" & rs("id")&""">")