Avatar billede technodance.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 15:25 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Jeg har et login script prom.??

Hej Læaser

jeg har et login script

som jeg gerne vil have at den skal gå til admin.asp hvis bruger_id er 1 og hvis bruger_id er 2 så skal den gå til bruger.asp
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 15:27 #1
her er login scriptet

<%
SET rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../../database/db.mdb")

If Request("mode") = "Check" then

Sql = "Select Count(*) as Found from bruger where (brugernavn = '" & Trim(Replace(Request("brugernavn"),"'","''")) & "') and (password ='" & Trim(Replace(Request("password"),"'","''")) & "')"
Set Login = Rs.Execute(Sql)
if Login("Found") = 0 then
Session("login") = 0
error = "Du har skrevet en forkert Brugernavn eller Password prøv igen eller kontakt Webmarsteren."
else
Session("Login") = 1
Session("password-session") = Request("brugernavn")
Response.Redirect "bruger.asp"
end if
else
end if
%>
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 17:00 #2
kan i ikke hjælpe mig med det her
Avatar billede faetterguf Nybegynder
23. januar 2003 - 18:15 #3
Hent bruger_id ud vha. en sql-query, og lav en if sætning med en redirect i, så hvis bruger_id=1 så til den side ellers til en anden side ...
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 20:51 #4
kan du vis det i kode
Avatar billede faetterguf Nybegynder
23. januar 2003 - 23:40 #5
Det vil være noget aller det her, du må dog ikke hænge mig op på det hvis det ikke lige virker, jeg har ikke noget sted at teste det, og det er et stykke tid siden jeg sidst lavede noget i ASP :)

SQL2 = "SELECT bruger_id FROM bruger WHERE (brugernavn = '(indskrevet)brugernavn')"

set bruger_id_hent=rs.execute(sql2)

If bruger_ny_hent="1" then
Response.Redirect "admin.asp"
else
Response.Redirect "bruger.asp"
end if

Dette burde du kunne skrive ind i stedet for 'Response.Redirect "bruger.asp"', men som jeg sagde det er et stykke tid siden, Dog ville jeg sige at du bure definere dine variabler i toppen, det vil gøre din kodning noget nemmere, når tingene bliver større.
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
04. januar 2004 - 07:13 #6
lukket