Avatar billede nird Nybegynder
22. januar 2003 - 22:40 Der er 6 kommentarer

Streger i siden på en celle i en tabel

Sidder og arbejder med html og har nogle problemer omkring layoutet af tabeller.

Hvordan lar med en streg i siden på en tabel - og kun i den ene side.
Avatar billede nird Nybegynder
22. januar 2003 - 22:41 #1
Altså: Hvordan laver med en streg i siden på en tabel - og kun i den ene side?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
22. januar 2003 - 22:48 #2
sådan du mener ?
<table border="1" width="100%">
  <tr>
    <td width="50%">&nbsp;<hr align="left" width="10%">
    </td>
    <td width="50%">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="50%">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede nird Nybegynder
22. januar 2003 - 23:10 #3
nej en lodret streg, har fundet ud man kan bruge noget css, men har nogle problemer omkring margen, da stregen ikke går helt op...

Kan I hjælpe?
Avatar billede miss-g Seniormester
28. februar 2003 - 22:28 #4
Ja, du kan ikke bare skrive border="1" for så kommer der streger i hele tabelen. Du skal lave et stylesheet/Css:

<style type="text/css">
<!--
.streg {
    border-left-style: solid;
    border-left-color: #000000;
}
-->
</style>

<table width="700" height="100" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="streg">

TABELLEN:

<tr>
  <td>&nbsp;</td>
  <td class="streg">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
  <td>&nbsp;</td>
  <td class="streg">&nbsp;</td>
</tr>

Jeg skriver dog ikke koder. Bruger Dreamweaver, som genererer koderne selv, men lavede den, og kopierede koderne, så du kan se dem.

En tabel med streg i venstre side af celle 2 i rækkerne.

Ellers er der den mulighed, at du simpelthen laver en celle på 1 pixel, og putter baggrundsfarve i, så har du også en tynd streg op ad en cellevæg.

Håber det var til hjælp.

Miss G
Avatar billede miss-g Seniormester
28. februar 2003 - 22:31 #5
Margen. Som udgangspunkt er der en lille margen. Hvis du sætter margen til 0, vil tingene gå helt ud til kanten af skærmen:

<body
leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
</body>

Miss G (igen)
Avatar billede miss-g Seniormester
19. april 2003 - 22:14 #6
Har du fundet ud af det? *S* Lukketid?