Avatar billede -xerox- Nybegynder
22. januar 2003 - 17:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tapestreamere. Jeg kan ikke få dem til at virke!?!

Hey all

Jeg har fået 2 HP tapestreamere "Colorado T1000e" de er ens begge 2. Den ene er intern den anden ekstern.

Den interne kan jeg ikke få til at virke. Forstået på den måde at båndet kører når jeg sætter et i men jeg kan ikke se drevet nogen steder.

Den eksterne bliver fundet og installeret når jeg starter computeren men heller ikke det drev kan jeg se nogen steder. Den skal tilsluttes lpt1.

Jeg kører Windows 2000 Pro.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
22. januar 2003 - 17:59 #1
Ingen der har et forslag??
Avatar billede -xerox- Nybegynder
22. januar 2003 - 21:54 #2
Det kan da ikke passe. Kom nu!
Avatar billede kadann Nybegynder
23. januar 2003 - 10:28 #3
Prøv at kigge her:

http://exp.dk/userupdate.phtml?k=9db3cd81b454af53f0ede86452ffc79a

Der skulle gerne ligge noget software til dem. Jeg tror heller ikke at en tapestreamer vil se ud som et drev, men at man skal bruge noget specielt software for at lave backup.. er dog ikke sikker. :)
Avatar billede kadann Nybegynder
23. januar 2003 - 14:28 #4
hov.. min copy/paste fuckede lige lidt..

http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpcolorado9829_swen.html

her er det rigtige link.
Avatar billede dinotossen Nybegynder
26. januar 2003 - 03:56 #5
Hej. har selv et HP colorado 9GB og havde selv samme problem. selv efter jeg havde instaleret nyeste driver fra HP (brug linket som Kadann har givet dig)kunne jeg stadig ikke SE mit tapedrev. Det kan man heller ikke så fortvivl ikke. Det bliver automatisk fundet af dit backupprogram. Der findes mange gode backupprogrammer derude men der er et integreret program i Windows som virker udemærket og det finder det ihvertilfælde. kender ikke meget til 2000, kører selv XP men det er jo også bygget op over NT, så måske virker det også for dig. programmet hedder "ntbackup" hvis du ikke kan finde det, så skriv "ntbackup" direkte i komandolinien under Start/run
Held og lykke