Avatar billede tifunited Nybegynder
29. oktober 2000 - 02:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan nogen hjælpe ?

Jeg har installeret et script på min side:
http://www.chartsinc.net/s2/
det er et script til at bytte links, kig under henholdsvis, Top links og Quality sites. Du kan se 2 links, og foran hvert af linksne står der et nummer, 1., 2., efter rangering. Hvis du tager din muskørsor over en af linksne, kan du se en description af siden in dein browser. de 2 ting vil jeg gerne have fjernet, så det ikke er der. Jeg er ret så sikker i at man skal edite noget i scriptet man exucuter for at linkse viser sig, kan nogen hjælpe med at modifie det her script som jeg vil ha det ?
det ser sådan ud:________________________________________________
print \"Content-type: text/html\\n\\n\";

require \"variables.cgi\";
$sitename = \"$variables{\'sitename\'}\";
$cgiurl = \"$variables{\'cgiurl\'}\";
$body = \"$variables{\'body\'}\";
$standout1 = \"$variables{\'standout1\'}\";
$standout2 = \"$variables{\'standout2\'}\";
$body = \"$variables{\'body\'}\";
$signup = \"$variables{\'signup\'}\";
$displaymult = \"$variables{\'displaymult\'}\";
$mintoshow = \"$variables{\'mintoshow\'}\";

$buffer = $ENV{\'QUERY_STRING\'};
@pairs = split(/&/, $buffer);
foreach $pair (@pairs) {
($name,$value) = split(/=/, $pair);
$value =~ tr/+/ /;
$value =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack(\"C\", hex($1))/eg;
$value =~ s/~!/ ~!/g;
$in{$name} = $value;
}
$start = $in{\'start\'};
$end = $in{\'end\'};
$min = $in{\'min\'};
##########################
##
#
if($start eq \"\") {
# you can change this number if you want...
$start = 1;
}
if($end eq \"\") {
# you can change this number if you want...
$end = 3;
}
if($min eq \"\") { $min = $mintoshow; }
#
##
##########################
# Don\'t mess with anything below this.

open(DATA,\"data.txt\");
flock (DATA,2);
@data = <DATA>;
flock (DATA,8);
close(DATA);
@data = sort {$b <=> $a} @data;
foreach $line(@data) {
$counter++;
@linedata = split (/\\|/, $line);
if(($counter >= $start)&&($linedata[0] >= $min)) {
    if((($linedata[0]*$displaymult) > $linedata[1])||($linedata[1] eq 0)) {
                        $begun = \"1\";
                        if($linedata[0] > $linedata[1]) { print \"$standout1\"; }
                        print \"$counter. <a href=\\\"$cgiurl/out.cgi?id=$linedata[2]\\\" style=\\\"text-decoration: none\\\" onmouseover=\\\"window.status=\'In:$linedata[0] Out:$linedata[1] Description: $linedata[5]\';return true\\\" onmouseout=\\\"window.status=\'\'; return true\\\" target=\\\"_blank\\\">$linedata[4]</a><br>\\n\";
                        if($linedata[0] > $linedata[1]) { print \"$standout2\"; }
                                                    } else { $counter--; }
                        }
                        else {
                            if(($signup eq \"1\")&&($begun ne \"\")) { print \"$counter. <a href=\\\"$cgiurl/addlink.cgi\\\">Your site?</a><br>\\n\"; }
                            }
if($counter eq $end) { exit; }
}
Avatar billede tifunited Nybegynder
29. oktober 2000 - 02:30 #1
Sorry, lidt mange stavefejl, men det gik lidt huurtigt.
Avatar billede matric Nybegynder
29. oktober 2000 - 02:46 #2
Dette burde virke..
print \"Content-type: text/html\\n\\n\";

require \"variables.cgi\";
$sitename = \"$variables{\'sitename\'}\";
$cgiurl = \"$variables{\'cgiurl\'}\";
$body = \"$variables{\'body\'}\";
$standout1 = \"$variables{\'standout1\'}\";
$standout2 = \"$variables{\'standout2\'}\";
$body = \"$variables{\'body\'}\";
$signup = \"$variables{\'signup\'}\";
$displaymult = \"$variables{\'displaymult\'}\";
$mintoshow = \"$variables{\'mintoshow\'}\";

$buffer = $ENV{\'QUERY_STRING\'};
@pairs = split(/&/, $buffer);
foreach $pair (@pairs) {
($name,$value) = split(/=/, $pair);
$value =~ tr/+/ /;
$value =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack(\"C\", hex($1))/eg;
$value =~ s/~!/ ~!/g;
$in{$name} = $value;
}
$start = $in{\'start\'};
$end = $in{\'end\'};
$min = $in{\'min\'};
##########################
##
#
if($start eq \"\") {
# you can change this number if you want...
$start = 1;
}
if($end eq \"\") {
# you can change this number if you want...
$end = 3;
}
if($min eq \"\") { $min = $mintoshow; }
#
##
##########################
# Don\'t mess with anything below this.

open(DATA,\"data.txt\");
flock (DATA,2);
@data = <DATA>;
flock (DATA,8);
close(DATA);
@data = sort {$b <=> $a} @data;
foreach $line(@data) {
$counter++;
@linedata = split (/\\|/, $line);
if(($counter >= $start)&&($linedata[0] >= $min)) {
    if((($linedata[0]*$displaymult) > $linedata[1])||($linedata[1] eq 0)) {
                        $begun = \"1\";
                        if($linedata[0] > $linedata[1]) { print \"$standout1\"; }
                        print \"<a href=\\\"$cgiurl/out.cgi?id=$linedata[2]\\\" style=\\\"text-decoration: none\\\" target=\\\"_blank\\\">$linedata[4]</a><br>\\n\";
                        if($linedata[0] > $linedata[1]) { print \"$standout2\"; }
                                                    } else { $counter--; }
                        }
                        else {
                            if(($signup eq \"1\")&&($begun ne \"\")) { print \"$counter. <a href=\\\"$cgiurl/addlink.cgi\\\">Your site?</a><br>\\n\"; }
                            }
if($counter eq $end) { exit; }
}
Avatar billede tifunited Nybegynder
29. oktober 2000 - 02:50 #3
Ændrede du noget ?
Avatar billede matric Nybegynder
29. oktober 2000 - 02:55 #4
jeb.. det er jo ikke meget der skal ændres da det kun er den del hvor du printer linket/teksten du behøver at redigere..

jeg har fjernet det du bedte om fra:
---
print \"$counter. <a href=\\\"$cgiurl/out.cgi?id=$linedata[2]\\\" style=\\\"text-decoration: none\\\" onmouseover=\\\"window.status=\'In:$linedata[0] Out:$linedata[1] Description: $linedata[5]\';return true\\\" onmouseout=\\\"window.status=\'\'; return true\\\" target=\\\"_blank\\\">$linedata[4]</a><br>\\n\";
---
til:
---
print \"<a href=\\\"$cgiurl/out.cgi?id=$linedata[2]\\\" style=\\\"text-decoration: none\\\" target=\\\"_blank\\\">$linedata[4]</a><br>\\n\";
---
virker det da ikke?
Avatar billede tifunited Nybegynder
29. oktober 2000 - 12:47 #5
Jo, så bare ikke jeg kunne se nogle ændringer :)
Nu har jeg bare et problem mere.

Hvis du prøver at kigge her: http://www.mp3hitz.com/

personen her, bruger samme link system som jeg, har spurgt ham om hjælp men han ville ikke hjælpe :( hvis du tager musen over et link i højre side, under quality sites, kan du se det link hvor hitsne skal sendes til, men hvis du højre klikker på linket kan du se en kode fx.
http://www.mp3hitz.com/cgi-bin/links/out.cgi?id=964520882.... er det noget du også kan finde ud af ? hvordan giver jeg egentligt points\'ne ?
Avatar billede matric Nybegynder
29. oktober 2000 - 12:56 #6
Jeg fortår ikke rigtigt spørgsmålet.. kender ikke scriptet så jeg kan da ikke fortælle dig hvordan du giver points - læs dokumentationen..

men adressen har da ikke noget med points at gøre.. det er vel bare et id til siden..
Avatar billede matric Nybegynder
29. oktober 2000 - 12:59 #7
copy&paste noget af \'data.txt\'..