Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. januar 2003 - 20:07 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Køb af bærbar pc

Jeg overvejer at købe en bærbar pc, og tænkte om der var nogle af jer kære eksperter der havde et godt tip/råd til eventuelt mærke, sted at købe og ting som man skal være ekstra opmærsom på ?

Jeg har kig på en model, men vil gerne høre jeres bud først, jeg har sat 150 points på et fyldestgørende, seriøst svar med gode begrundelser.
Avatar billede coolie Nybegynder
21. januar 2003 - 21:18 #1
Jeg har selv en NemNote 8600 og er meget tilfreds med den - den er købt hos NEM (www.nemdirect.dk). Det er ikke en dyr maskine og den har levet op til mine krav.

Men hvis du vil have rigtig mærkevare så er det jo nok en DELL du skal have fat i.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. januar 2003 - 23:28 #2
Du var hurtigt ude med et svar, og det jeg da glad for! Men desværre finder jeg ikke helt at denne maskine lever op til de lidt højere krav jeg har til den. Selv er jeg lidt lun på Toshiba som er kommet med en helt ny 303 i deres 1900 serie. Men er der nogen der har erfarringer med Toshiba, eller andre mærker. Jeg gider ikke at betale ekstra for Dell logoet !
Avatar billede articfruit Nybegynder
22. januar 2003 - 13:18 #3
Kan du ikke komme med lidt krav til pc'en? Ydelse og hvad skal den bruges til og hvor meget er du villig til at ofre?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
22. januar 2003 - 13:21 #4
jo da - immellem 10 og 15 bananer - lan, firewire, cd-rw/dvd, 20+ gb harddisk, lydkort, rimeligt grafikkort, 256+ ram, 15" skærm.
Avatar billede ladyhawke Novice
22. januar 2003 - 13:22 #5
Jeg ved såmen ikke om du betaler så meget for Dell logoet, men de har i hvert fald en god service som er brugbar især i forbindelse med bærbare hvor batterierne går til efter en periode...

Prøv at tjekke hvilken service du får hos toshiba...

NB har arbejdet med en hel del Dell maskiner efterhånden og de plejer at overholde deres aftaler mht. onsite service etc.)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. april 2003 - 16:38 #6
Jeg har nu foretaget min investering, men blev desværre ikke så meget klogere her på sitet. Ladyhawke får dog lidt point for en rimelig argumentation.