Avatar billede nadia Nybegynder
21. januar 2003 - 14:41 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

Hjææælp...vise en HTML fil fra VB

Håber der er en der kan hjælpe med følgende.

Jeg har lavet en brugervejledning i HTML fil. Nu kunne jeg tænke mig at når en bruger i mit VB program trykker på F1 på en form vises denne fil i browseren ved det bookmark ang den form.

Nogen der har en eller anden ide til hvordan den løses ?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. januar 2003 - 14:51 #1
Option Explicit

Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long
Private Const SW_HIDE = 0
Private Const SW_MAXIMIZE = 3
Private Const SW_MINIMIZE = 6
Private Const SW_RESTORE = 9
Private Const SW_SHOW = 5
Private Const SW_SHOWDEFAULT = 10
Private Const SW_SHOWMAXIMIZED = 3
Private Const SW_SHOWMINIMIZED = 2
Private Const SW_SHOWMINNOACTIVE = 7
Private Const SW_SHOWNA = 8
Private Const SW_SHOWNOACTIVATE = 4
Private Const SW_SHOWNORMAL = 1

Private Const ERROR_FILE_NOT_FOUND = 2&
Private Const ERROR_PATH_NOT_FOUND = 3&
Private Const ERROR_BAD_FORMAT = 11&
Private Const SE_ERR_ACCESSDENIED = 5            '  access denied
Private Const SE_ERR_ASSOCINCOMPLETE = 27
Private Const SE_ERR_DDEBUSY = 30
Private Const SE_ERR_DDEFAIL = 29
Private Const SE_ERR_DDETIMEOUT = 28
Private Const SE_ERR_DLLNOTFOUND = 32
Private Const SE_ERR_NOASSOC = 31
Private Const SE_ERR_OOM = 8                    '  out of memory
Private Const SE_ERR_SHARE = 26

Private Const STYLE_NORMAL = 11

ShellExecute hWnd, "open", "C:\temp\test.html", vbNullString, vbNullString, SW_SHOWNORMAL

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. januar 2003 - 14:54 #2
Hovsa, det gik vist for stærkt :-)

Dette er nok:

Option Explicit

Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long
Private Const SW_SHOWNORMAL = 1

Private Sub Command1_Click()
ShellExecute hWnd, "open", "C:\temp\test.html", vbNullString, vbNullString, SW_SHOWNORMAL
End Sub

//akj
Avatar billede martin_moth Mester
21. januar 2003 - 15:32 #3
Er det en hjælpefil specifikt til programmet? - så kunne du kompilere den til en chm-fil, hvor du får den "rigtige" hjælpedialog op, som du kender fra alverdens hjælpeprogrammer. Det virker meget mere prof end at starte en browser- synes jeg. Herefter kan du kalde chm-filen fra VB med

  ShellExecute Me.hWnd, vbNullString, App.Path & "Help\BPV_help.chm", _
  vbNullString, vbNullString, vbNormalFocus

Vedr. hvordan man laver en .chm-fil, se fx.
  www.simtel.net/pub/pd/58995.html
  www.easyhelpweb.com/html-help-chm-files.htm
(bare et eksempel - der er masser af andre muligheder)

Det er meget mere simpelt end det måske virker - har selv lavet et program med tilhørende hjælpefiler, og det virker super - og ser som sagt meget mere prof ud end at åbne i en browser - synes jeg
Avatar billede martin_moth Mester
21. januar 2003 - 16:07 #4
PS: Hvis ovenstående funktion "ShellExecute" skal virke, skal du naturligvis først erklære funktionen:

Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long
/Martin
Avatar billede martin_moth Mester
21. januar 2003 - 17:26 #5
Hvis du vil bruge explorer til at vise din html-fil med, kan du jo også bruge følgende meget simple metode, der kræver, at du kender stien til explorer:

Shell "C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE c:\test.html#afsnit4", vbMaximizedFocus

Der skal du så ændre stien til iexplorer.exe, ændre filnavnet på html-filen samt ændre hvilket navn den skal gå til på html-siden - i mit tilfælde har jeg valgt afsnit4, hvilket kræver, at der et sted i html-filen står
<a name="afsnit4"></a> - iexplorer vil så åbne html-filen, og vise den linie hvor ovenstående html-kode står som øverste linie :o)
Avatar billede mikker Nybegynder
21. januar 2003 - 17:51 #6
HMMmmmm så var det derfor jeg ikke kunne få shell til at virke :O)
Jeg blev lidt sur og lavede min egen meget simple version, den virker uden brug af .chm :O)

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
If KeyCode = vbKeyF1 Then
With Form2
    .Show
    .WebBrowser1.Navigate "G:\bogtest.htm#b3"
End With
End If
End Sub

- Mikker
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. januar 2003 - 07:16 #7
Funktionen med at starte iexplorer med parametre kan give problemmer hvis brugeren andre browsere end IE.

Hvis du bruger shell execute mod en .htm fil vil filen blive åbnet i brugerens default browser.

//akj
Avatar billede nadia Nybegynder
22. januar 2003 - 08:40 #8
Jeg kan ikke få det til at virke med Shell, kun med ShellExecute. Og det er naturligvis total fedt, meeen hvordan får jeg den kaldt med et bookmark i ShellExecute ?...
Avatar billede mikker Nybegynder
22. januar 2003 - 08:46 #9
Har du læst på hjælpen for shell, det kunne nok give dig et hint. Prøv med det her:

retval = Shell "C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE c:\test.html#afsnit4", vbMaximizedFocus

Fra hjælpen:
Runs an executable program and returns a Variant (Double) representing the program's task ID if successful, otherwise it returns zero.
If the Shell function successfully executes the named file, it returns the task ID of the started program. The task ID is a unique number that identifies the running program. If the Shell function can't start the named program, an error occurs.

- Mikker
Avatar billede nadia Nybegynder
22. januar 2003 - 09:20 #10
Hej mikker

Jeg kan som sagt ikke få Shell til at virke og har valgt ShellExecute...sidste spørgsmålet gik på hvordan jeg får bookmark med i en ShellExecute
Avatar billede martin_moth Mester
22. januar 2003 - 10:24 #11
Prøv dog det samme i shellexecute - kald c:\test.html#afsnit4 i stedet for c:\test.html - har du prøvet det?

Og hvilken fejl får du ved shell - som alternativ kan du jo bare rette den fejl du får, men det er lidt svært når vi ikke ved hvad fejl du får :o)
Avatar billede martin_moth Mester
22. januar 2003 - 10:31 #12
PS: Overvej en .chm-fil - det ER altså 10 gange smartere. Du kompilere din html-fil med noget shareware, der kan hentes fra de ovenstående links jeg gav. Herefter kalder du blot chm-filen i stedet for html-filen :o) - Bare min personlige mening :o))
Avatar billede nadia Nybegynder
22. januar 2003 - 10:33 #13
Jeg har kaldt med den parameter men får ikke vist siden overhovedet. Får heller ingen fejlkode...bare ingenting
Avatar billede nadia Nybegynder
22. januar 2003 - 10:38 #14
<martin moth
Har downloaded det program du henviste til og det ser noget forvirrende ud. Og jeg har ikke tid til at sætte mig ind i det...
Avatar billede martin_moth Mester
22. januar 2003 - 11:49 #15
Hmm - så brug shell. Det virker altså - prøv at vis den kode, du siger ikke virker...
Avatar billede nadia Nybegynder
22. januar 2003 - 12:08 #16
martin moth

Nøjagtig som mikker viser længere oppe

var = Shell("sti\iexplore.exe "sti og fil"), vbmax
..og der får jeg slet ingenting. Ved ShellExecute får jeg i det mindste vist filen

Jeg tror jeg lever uden bookmark
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. januar 2003 - 12:37 #17
Jeg har lige kigget lidt på shellexecute men man ikke lige få det til at virke med bookmarks.

Men tak for pts...

//akj
Avatar billede martin_moth Mester
22. januar 2003 - 12:41 #18
nadia - prøv at vis den helt præcise kode - der ER en fejl i den, for ellers ville det virke...

Den skal se nogenlunde således ud

Shell "C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE c:\test.html#afsnit4", vbMaximizedFocus

Mec kopier lige koden du har lavet for shell-løsningen, så skal jeg finde fejlen for dig :o)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. januar 2003 - 12:51 #19
Nadia >> Hvis du vælger shell løsningen så husk at bruge VPower ;-)

Kode fra: http://www.mvps.org/vbnet/index.html?code/internet/browserfilename.htm

//akj

Option Explicit

Private Declare Function FindExecutable Lib "shell32" _
  Alias "FindExecutableA" _
  (ByVal lpFile As String, _
  ByVal lpDirectory As String, _
  ByVal sResult As String) As Long

Private Declare Function GetTempPath Lib "kernel32" _
  Alias "GetTempPathA" _
  (ByVal nSize As Long, _
  ByVal lpBuffer As String) As Long

Private Const MAX_PATH As Long = 260
Private Const ERROR_FILE_NO_ASSOCIATION As Long = 31
Private Const ERROR_FILE_NOT_FOUND As Long = 2
Private Const ERROR_PATH_NOT_FOUND As Long = 3
Private Const ERROR_FILE_SUCCESS As Long = 32 'my constant
Private Const ERROR_BAD_FORMAT As Long = 11

Private Sub Command1_Click()

  Dim success As Long
  Dim sBrowser As String

  'success is passed and filled in the routine
  sBrowser = GetBrowserName(success)

  'possible return values from the call
  'returned in success
  Select Case success

    'the call succeeded
      Case Is >= ERROR_FILE_SUCCESS

        Shell (sBrowser & " c:\temp\test.html#a2")
        Exit Sub

    'other possible return values
      Case ERROR_FILE_NO_ASSOCIATION
      Case ERROR_FILE_NOT_FOUND
      Case ERROR_PATH_NOT_FOUND
      Case ERROR_BAD_FORMAT
      Case Else:
  End Select

  'if this far the call failed
  MsgBox "No dice!"

End Sub

Private Function GetBrowserName(dwFlagReturned As Long) As String

  Dim hFile As Long
  Dim sResult As String
  Dim sTempFolder As String

  'get the user's temp folder
  sTempFolder = GetTempDir()

  'create a dummy html file in the temp dir
  hFile = FreeFile
      Open sTempFolder & "dummy.html" For Output As #hFile
  Close #hFile

  'get the file path & name associated with the file
  sResult = Space$(MAX_PATH)
  dwFlagReturned = FindExecutable("dummy.html", sTempFolder, sResult)

  'clean up
  Kill sTempFolder & "dummy.html"

  'return result
  GetBrowserName = TrimNull(sResult)

End Function

Private Function TrimNull(item As String)

    Dim pos As Integer

    pos = InStr(item, Chr$(0))

    If pos Then
          TrimNull = Left$(item, pos - 1)
    Else: TrimNull = item
    End If

End Function

Public Function GetTempDir() As String

    Dim nSize As Long
    Dim tmp As String

    tmp = Space$(256)
    nSize = Len(tmp)
    Call GetTempPath(nSize, tmp)

    GetTempDir = TrimNull(tmp)

End Function
Avatar billede martin_moth Mester
22. januar 2003 - 14:05 #20
Hmm - spørgsmålet er jo lukket - såå, jeg smutter, med mindre nadia viser den linie med  shell-kaldet der åbenbart ikke virker, så jeg kan rette den. Hvis nadia har installeret internet explorer, KAN hun åbne en html-fil i den med EEN kodelinie, som jeg allerede har givet. UDEN fejl! Over & Out, Martin
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. januar 2003 - 14:10 #21
Ja, nadia har sikkert IE men da der er lavet en hjælpefil er det jo nok meningen at andre også skal bruge programmet og måske en af disse bruger andre browsere end IE.

Derfor mener jeg at det er et must at checke for hvilken browser brugeren.

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. januar 2003 - 14:15 #22
nadia >> Hvis du stadig roder med shell komandoen er det denne linie:
Shell (sBrowser & " c:\temp\test.html#a2")  ' sBrowser er stien til defaultbrowser.

Der i mit eksempel starter browseren og viser .html filen ved det aktuelle bookmark.

//akj
Avatar billede martin_moth Mester
22. januar 2003 - 14:24 #23
dk_akj: Det kan du have ret i - selvom nadia endnu ikke har fortalt, om det skal kunne køre på mere end een PC? Umiddelbart var hun jo tilfreds med min shell-løsning, som hun dog ikke kunne få til at virke, og som rigtigt nok kun virker på hendes lokale lokal PC (og andre PC'ere der tilfældigvis har samme sti til iexplorer)...

Men dette spørgsmål er ved at tage den klassiske udvikling, hvor en spørger stiller et lidt for bredt spørgsmål, uden at forklare nærmere hvilken løsning der ønskes. Og så sidder vi og finder på 3-4 alternativer, hvoraf de fleste sikkert på forhånd viser sig at være ubrugelige, men det kunne vi jo ikke vide, fordi spørgeren har ikke forklaret, hvad det egentligt skal bruges til.

Det har jeg oplevet så tit, så derfor smutter jeg med mindre det bliver lidt mere konkret - Hvilken løsning ønskes der (skal det virke på ALLE PC'eren, eller kun på hendes egen), vil hun bruge shell eller chm-løsningen, hvordan ser hendes kode, der ikke virker, ud?

Over&Out igen, Martin
Avatar billede nadia Nybegynder
22. januar 2003 - 15:31 #24
Martin

Jeg syntes jeg havde fortalt, at jeg ikke kunne få Shell til at virke overhovedet, og derfor ville bruge ShellExecute uden bookmark. Og endelig har du jo fået pointene som egentlig skulle have været til dk akj (sorry dk akj...ved ikke lige hvad der gik galt) så hvorfor mugge nu ?
Avatar billede martin_moth Mester
22. januar 2003 - 16:18 #25
Jeg er ikke muggen - jeg prøver alt hvad jeg kan på at hjælpe dig.

1) Skal det kun virke på din egen PC, eller på en masse andre

Hvis det kun skal virke på din egen PC, så kan du sagtens bruge shell-løsningen.

2) Hvis shell-løsningen kan bruges til dit formål, gider du så ikke vise din kode, så vi kan få rettet fejlen?

3) Hvis shell-løsningen IKKE virker til dit formål, fordi det skal virke på andre PC'ere, hvad vil du så - bruge shellexcecute eller chm? Og hvis du vil bruge shellexecute, har du så fået det til at virke? Hvis du vil bruge chm- har du så fået det til at virke?

Det er svært at hjælpe når man ikke ved hvad der skal hjælpes med ;o)
Avatar billede mikker Nybegynder
22. januar 2003 - 17:12 #26
Den er faktisk gal med de bookmarks...
Jeg har prøvet alt men det vil bare ikke lykkes. Det irriterer mig grusomt
Avatar billede mikker Nybegynder
22. januar 2003 - 17:16 #27
Faktisk er det eneste der har virket efter hensigten mit forslag om at bruge webbrowser1.navigate
Men hvorfor kan man ikke det samme i shellexecute?
Shellexecute ignorerer fuldstændig blabla.htm#bookmark
Avatar billede nadia Nybegynder
22. januar 2003 - 17:19 #28
martin
som jeg skrev kl 0840 så virker ShellExecute helt fint, dog uden bookmarks

testkoden jeg brugte til Shell:
x = Shell("C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE C:\TestIE\Brugervejledning.htm", MaximizedFocus)
AppActivate x

uden mellemrum selvfølgelig....og som beskrevet rigt tidligere syntes jeg ikke der skulle være syntaxfejl
Avatar billede martin_moth Mester
22. januar 2003 - 17:30 #29
Prøv at ret til

Shell "C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE _
      c:\TestIE\Brugervejledning.htm", vbMaximizedFocus

Det virker :o)
Avatar billede martin_moth Mester
22. januar 2003 - 17:36 #30
Sorry - den SKAL være i een linie:

Shell "C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE c:\TestIE\Brugervejledning.htm", vbMaximizedFocus

Du må ikke dele linien der hvor jeg viste det  - Så NU virker det - jeg lover!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. januar 2003 - 17:42 #31
nadia >> Den kode du har lavet:
x = Shell("C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE C:\TestIE\Brugervejledning.htm", MaximizedFocus)
AppActivate x

Skulle have været:
Shell("C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE C:\TestIE\Brugervejledning.htm", MaximizedFocus)

AppActivate er en funktion til at vise/aktivere en allerede åben applikation.
Se evt. beskrivelsen af funktionen på msdn:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vblr7/html/vastmappactivate.asp

//akj
Avatar billede martin_moth Mester
22. januar 2003 - 17:50 #32
En lille detalje, der først kommer frem når vi kan SE din kode - her ca. 20 indlæg inde i spørgsmålet :o)

Du fik egentligt løsningen med shell som indlæg nr. 5, 17:26:06. Det skal ikke opfattes som en sur mine - overhovedet ikke - men hvis man fra starten forsøger at sige hvad præcist man vil, og viser den kode man evt. har der fejler - ja, så kan man ofte undgå at spilde en masse tid... (som kunne være brugt på min elskede .chm-løsning i stedet, ha ha)
Som sagt - ingen sure miner ;o)

Og held og lykke, nu når det endeligt virker :o)))
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. januar 2003 - 17:53 #33
skal det være helt rigtigt var der jo faktisk svar allerede 14:54:41 ;o)

//akj
Avatar billede mikker Nybegynder
22. januar 2003 - 18:23 #34
Nu ved jeg godt jeg er irriterende, men
NU VIRKER DET MED BOGMÆRKE !!!!!!! Er der en der gider forsøge ?
retval = Shell("""C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"" G:\bogtest.html#b3", vbMaximizedFocus)

- Mikker
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. januar 2003 - 18:43 #35
Mikker >> Jeg må skuffe dig det virker ikke..... fordi jeg køre W2K US

Jeg skal lave den som:
Shell("""C:\Program files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"" c:\temp\test.html#a3", vbMaximizedFocus)

Endnu en grund til at lave den lange version jeg postede 12:51:42 hvis man vel at mærke vil have lidt flexibilitet i det.

Men ellers så virker det.

//akj

PS: Jeg kender godt det med at man bliver stædig ;o)
Avatar billede nadia Nybegynder
22. januar 2003 - 20:45 #36
martin dk akj

HAR også prøvet uden AppActivate ...virker ikke

Men igen gutter..jeg er fuldt ud tilfreds med den anden løsning....tiden gør at det skal være sådan..

tusind tak for hjælpen
Avatar billede nadia Nybegynder
23. januar 2003 - 08:06 #37
Okay okay....bøjer mig i støvet...

Med et par ekstra gnyffer virker det....det var mellemrummet i stien den nok døde på

Og når nu i er så dygtige ved i så noget om DCOM...på win2000...det driller ret meget og skal være færdigt i dag...
Sig til hvis jeg skal oprette et nyt spørgsmål
Avatar billede dk_akj Nybegynder
23. januar 2003 - 08:22 #38
nadia >> hvad fa'en er en gnyf ??

Kan desværre ikke hjælpe med DCOM.

//akj
Avatar billede nadia Nybegynder
23. januar 2003 - 08:36 #39
dk akj

En gnyf er en "...og nogle ekstra af dem ..vupti

Kender du en der kan...vi er rimelig desperate....
Avatar billede dk_akj Nybegynder
23. januar 2003 - 09:08 #40
Så lærte jeg et nyt ord :-)

Ang DCOM så prøv at oprette et nyt ? eg kan ikke hjælpe.

//akj
Avatar billede martin_moth Mester
23. januar 2003 - 09:44 #41
Nadia: "HAR også prøvet uden AppActivate ...virker ikke"

Jeg kan garantere dig, at det kan komme til at virke - hvis jeg kunne se din kode, du mener stadig ikke virker, skal jeg rette den :o)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
23. januar 2003 - 09:52 #42
martin >> se lige nadias indlæg 08:06:51 :o)

//akj
Avatar billede martin_moth Mester
23. januar 2003 - 10:08 #43
Hurra - nu er alle glade:o) Naturligvis måtte der være en lille fejl, da det SKAL virke ;o)

Og lad os SÅ få stoppet denne tråd, inden det løber løbsk...GGG
Avatar billede nadia Nybegynder
23. januar 2003 - 12:04 #44
martin

Prøv lige at lave en Shell med bookmark der har App.Path som værdi til html filen....
Vil smadder gerne se den...for der knækker filmen.
Jeg kan få der til at virke hvis jeg skriver stien fuldstændig.

JEG HAR VALGT DEN ANDEN LØSNING men er nysgerrig

PS har løst mit DCOM problem...lidt rettigheder og en ref. til serveren i koden...tænk at det skulle tage så lang tid...
Avatar billede martin_moth Mester
23. januar 2003 - 12:28 #45
Shell "C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE " & app.path & "\test.html#afsnit4", vbMaximizedFocus

I een linie.

Naturligvis forudsat at App.path ikke er i roden af et drev, da der så vil stå c:\\test.html (en "\" for meget). Er app.path ikke roden af et drev, men en subfolder, virker det...

En anden måske mere overskuelig måde:

  Dim strOpenHtml as String
  strOpenHtml = "C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"
  strOpenHtml = strOpenHtml & " " & app.path & "\test.html#afsnit4"
  shell strOpenHtml, vbMaximizedFocus
Avatar billede dk_akj Nybegynder
23. januar 2003 - 12:43 #46
MEN det virker stadig ikke på min da min ie ligger under program files....

Derfor bør der undersøges hvilken browser der er default.

//akj

Sorry kunne ikke lade være...
Avatar billede martin_moth Mester
23. januar 2003 - 13:36 #47
For fand.. da hvor kan vi træde i det samme mange gange.

JA shell-løsningen virker KUN hvis stien til IE passer!!! Det er sgu da logisk, og det tror jeg vi efter snart 30 indlæg har fattet. Ligger IE et andet sted, må man rette stien, vælge en anden løsning, whatever...

Som sagt - jeg ved STADIG ikke om det er en løsning der skal bruges på andre PC'ere, så dit "bør der undersøges" gælder kun i de tilfælde, programmet skal kunne køre på flere PC'ere. Og det aner jeg ikke om det skal. Men det er også bedøvende ligegyldigt - det har vi debateret til hudløshed, og spørgsmålet var hvordan man får shell-løsningen til at virke med app.path. Det svarede jeg på...

Sorry - kunne heller ikke lade være *G*

Dette var mit SIDSTE indlæg i denne tråd - forhåbentligt ;o)

Nu kan vi vist ikke koge mere suppe på den ged!
Avatar billede nadia Nybegynder
23. januar 2003 - 14:02 #48
martin

Det virkede....havde for mange gnyffer..

Nu er min nysgerrighed vist også stillet...

tak for hjælpen
Avatar billede martin_moth Mester
23. januar 2003 - 14:19 #49
Selv tak :o) Og pas på med gnyfferne - VB kan ikke lide når der er for mange/for få af dem...