Avatar billede musicboy Nybegynder
21. januar 2003 - 14:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Stopper før toppen

Jeg har åbnet et vindue, og når man klikker i det, "scroller" et div op til toppen, som et tæppe - problemet er abre, at det stopper ca. 10 px før toppen, og danner en grim kant der...

<html>
  <head>
    <meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
  </head>
  <body leftmargin="0" onClick="scrollLogin(true)">
<div id="LoginDiv" style="width:100%;height:100%;position:absolute;top:0px;left:0px;visibility:visible;background:#99ccff;"></div>
  </body>
</html>

funktionen scrollLogin() ligger i en anden fil, dhtml.js og ser sådan ud:

function scrollLogin(Up){
  var h = document.getElementById('LoginDiv').style.height;
  h = h.substring(0,h.length-1);
  if (Up){
    if (h > 0) {
      document.getElementById('LoginDiv').style.height = (h-1)+'%';
      setTimeout('scrollLogin(true)',10);
    }
  } else {

  }
Avatar billede skrewz Nybegynder
21. januar 2003 - 14:20 #1
"<body leftmargin="0" onClick="scrollLogin(true)">" er fejlen i at body ikke er i fuld højde? topmagin=0?
Avatar billede musicboy Nybegynder
21. januar 2003 - 14:22 #2
Den laver samme ged stadigvæk... En ven har opfordret mig til at bruge clip:rect(x x x x) i stedet... Er det en go' ide eller..?
Avatar billede olebole Juniormester
21. januar 2003 - 14:23 #3
<ole>

skrewz >> Begge dele er forældet HTML - og browserspecifik. Det hedder:
  <body style="margin:0px" onClick="scrollLogin(true)">

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
21. januar 2003 - 14:27 #4
var h = document.getElementById('LoginDiv').style.height;
  h = h.substring(0,h.length-1);
Er ikke smart ... prøv det her:

  var h = parseInt(document.getElementById('LoginDiv').style.height);
/mvh
Avatar billede musicboy Nybegynder
21. januar 2003 - 14:28 #5
Det er meget godt alt sammen, men den laver stadig fejlen... Kan det have noget at gøre med den måde jeg har åbnet vinduet?

bimsClient = window.open('bims/bimsclient.php','bimsClient','width=150,height=300,resizeable=no,status=yes,location=no,scrollbars=no,menubar=no,toolbar=no,scrolling=no');
Avatar billede olebole Juniormester
21. januar 2003 - 14:31 #6
Nej ... du må lægge en URL, så vi kan se, hvad problemet er
Avatar billede olebole Juniormester
21. januar 2003 - 14:40 #7
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
<script type="text/JavaScript">
function scrollLogin(Up){
  var h = parseInt(document.getElementById('LoginDiv').style.height);
  if (Up){
    if (h > 0) {
      document.getElementById('LoginDiv').style.height = (h-1)+'%';
      setTimeout('scrollLogin(true)',10);
    }
    else document.getElementById('LoginDiv').style.visibility = "hidden";
  } else {

  }
</script>
  </head>
  <body style="margin:0px" onClick="scrollLogin(true)">
<div id="LoginDiv" style="font-size:1px;width:100%;height:100%;position:absolute;top:0px;left:0px;visibility:visible;background:#99ccff;"></div>
  </body>
</html>

Problemet er, at du ikke havde sat en størrelse på skriften i div'et. Så lave den en liniehøjde. Samtidig skal du slutte med at gemme div'et.
/mvh
Avatar billede musicboy Nybegynder
21. januar 2003 - 14:51 #8
Takker :D
Avatar billede olebole Juniormester
21. januar 2003 - 14:57 #9
... anytime  ;o)
Avatar billede skrewz Nybegynder
21. januar 2003 - 16:14 #10
Okay, det er så også cirka en millard år siden at jeg legede med HTML o.l... :)

Jeg tænkte bare, at hvis det var det, så ville jeg minde om bagatellen.
Mvh, SKREWZ.
Avatar billede olebole Juniormester
21. januar 2003 - 17:54 #11
Okay ... ja, for en millard år siden, så HTML jo lidt anderledes ud  ;o)
/mvh