Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. januar 2003 - 13:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Færdig løsning - publisere 1 tabel

Jeg mangler en færdig løsning til hvordan jeg publiserer indholdet af en tabel på en intranetside !
Jeg har et view på en SQL server der indeholder 5 felter, som skal vises som noget der ligner et datasheet. Øverst på siden skal der stå der noget tekst og et kogo.

Hvem har et script liggende som jeg kan finde ud af at tilpasse ?
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
21. januar 2003 - 13:36 #1
<%
    Function DebugDisplayRecordSet(RecordSetName)
        dim i
        response.write "<TABLE BORDER=1 CELLPADDING=0 CELLSPACING=0>"
        response.write "<TR>"
        For i = 0 to RecordSetName.Fields.Count - 1
            response.write "    <TD><B>" & RecordSetName(i).Name & "</B></TD>"
        Next
        response.write "</TR>"
        Do While Not RecordSetName.EOF
            response.write "    <TR>"
            For i = 0 to RecordSetName.Fields.Count - 1
              If IsNull(RecordSetName(i).Value) Then
                  response.write "        <TD VALIGN=TOP>&lt;NULL&gt;</TD>"
            Else
                  response.write "        <TD VALIGN=TOP>" & RecordSetName(i).Value & "</TD>"
            End If
            Next
            response.write "    </TR>"
            RecordSetName.MoveNext
        Loop
        response.write "</TABLE>"
    End Function
%>
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
21. januar 2003 - 13:36 #2
Hovsa. Det var et svar.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. januar 2003 - 13:57 #3
Jeg ved absolut intet om ASP, men med min viden om databaser generelt synes jeg der manger et eller andet der fortæller hvilken db den skal have fat på. Eller er det ikke nødvendigt -jo det må det da være !
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
21. januar 2003 - 14:03 #4
Hvis du absolut intet ved om ASP er det måske på tide at du lærer det. Forvent ikke skræddersyede løsninger uden selv at gøre en lille indsats.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. januar 2003 - 14:06 #5
Jeg indledte mit spørgsmål med 'Jeg mangler en færdig løsning til hvordan jeg publiserer indholdet af en tabel....'

Så det jeg forventede/håbede på var et script som jeg kunne tilrette til min db og feltnavne.
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
21. januar 2003 - 14:20 #6
Hvis du gerne vil have en færdig side til det ovenstående formål, må du hellere give lidt flere point ud. Ingen sidder jo og programmerer en intranet-side for dig for 30 stykker.

Alternativt kan du henvende dig til et web-bureau som, mod betaling, nok skal programmere det hele for dig, så du ikke behøver tænke selv.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. januar 2003 - 14:24 #7
I følge mit spørgsmål mener jeg at den sidste linie siger noget nær det jeg har brug for :
En eller anden der har lavet noget lignende, so gerne vil af med sit script som jeg så kan tilpasse.
Men mener du ikke det skulle kunne lade sig gøre, så må jeg da hellere lukke spørgsmålet og fortsætte med bare at programmere på min SQL server.
Avatar billede hossein Nybegynder
21. januar 2003 - 14:30 #8
en måde er sådan. du har brug for 3 filer og selfølgelig skal du tilpasse dem til din egen server og system. dette bruger jeg i msSQL 7
1. global.asa
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript" RUNAT="Server">

Sub Application_OnStart
    Application.Lock
    Application("ConnectionString")="Driver={SQL Server}; Server=servername;Database=dbname; UID=sa; PWD=password"
    Application.Unlock
End Sub

2. db_connection.asp

<!-- #include file="../include/adovbs.inc" -->

<%
Dim strconnect
Dim login
Dim password
Dim sqlString

ConnectionString = Application("ConnectionString")
username = Request.Form("txtUsername")
password = Request.Form("txtPassword")

sqlString = "SELECT * FROM users WHERE username = '" & username & "' AND password = '" & password & "';"

Set objRecordset = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objRecordset.Open sqlString, ConnectionString, adOpenKeyset, adLockReadOnly, adCmdText

%>
<html>
<body>
<%

While Not objRecordset.EOF
    Response.Write(objRecordset("username").Value & ", " & objRecordset("password").Value & "<br>")
    objRecordset.MoveNext
Wend

objRecordset.Close
Set objRecordset = Nothing

%>
</body>
</html>
%>
3. adovb.inc
<%

'---- CursorTypeEnum Values ----
Const adOpenForwardOnly = 0
Const adOpenKeyset = 1
Const adOpenDynamic = 2
Const adOpenStatic = 3

'---- LockTypeEnum Values ----
Const adLockReadOnly = 1
Const adLockPessimistic = 2
Const adLockOptimistic = 3
Const adLockBatchOptimistic = 4

'---- CommandTypeEnum Values ----
Const adCmdUnknown = &H0008
Const adCmdText = &H0001
Const adCmdTable = &H0002
Const adCmdStoredProc = &H0004

%>

håber det hjælper
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. januar 2003 - 14:48 #9
Se det ligner noget som jeg tror at jeg måske kan få til at fungere
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. januar 2003 - 15:01 #10
Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
/test/db_connection.asp, line 14

Her følger linie 11, 12, 13, 14

sqlString = "SELECT * FROM zz_tblForSale ORDER BY fldItemNbr;"

Set objRecordset = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objRecordset.Open sqlString, ConnectionString, adOpenKeyset, adLockReadOnly, adCmdText