Avatar billede petercheckland Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Blåt lysshow ved start af Windows

Jeg hader Microsofts blå skærme...De her forbandede fejlmeddelser der kommer når man kommer ind i Windows.

Jeg har store problemer med at jeg sådan cirka 50% af opstarterne oplever at der kommer fejlmeddelser op efter jeg har logget ind på netværket og windows begynder at starte de forskellig autostart programmer.

De blå skærme kommer i 3 dele.

1. Den første siger at en enhed der var tilsluttet computeren havde åbne filer da jeg lukkede computeren. Og slutter selvfølgelig med beskeden \"husk at lukke computeren ordentligt bla. bla.\"

2. De åbne filer jeg havde åbne blev ikke lukket ordentligt, og der kan derfor være fejl i dem.

3. en 0e x 24..etellerandet fejl.

herefter ser jeg en fejldialogboks med kun en ok knap i. Hver gang jeg trykker på OK kommer 3. 0e x 24.... fejlen igen frem på sin flotte blå baggrund og sådan kan jeg blive ved, indtil jeg vælger at benytte ctrl+alt+del muligheden, som nævnes i 0e x 24 fejlboksen.

Jeg har mistanke til at det er Creative Webcamera softwaren der er noget galt med. Jeg har opdateret samtlige driver, som jeg har kunnet få fat i på nettet, men intet hjælper.

cirka hver anden gang kommer fejlmeddelsen med en enhed bla. bla.
Og Ja! jeg lukker computeren ordentligt...

Kan det være en ram fejl, eller er det bare de 34 cm. fra skærmen der er galt.

På forhånd tak for seriøse svar...
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:33 #1
34 cm = fejl 45

Min mening: Geninstaller Windows...
Avatar billede smerteklub Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:54 #2
som rfogh siger, geninstaller Windows.
Du skriver ikke hvilken dgave af Windows det er, men er det Win 95 så prøv evt. at opdatere for evt. fejl på Microsoft.dk.
Har du Win 98, så anskaf evt. Win 98 SE (Second Edition) eller Win 98 ME (Millinium Edition der er en mindre udgave af Win 2000). Sidstnævnte kan ikke bruges, hvis du kører med komprimerede drev.
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:03 #3
Er winME ikke bygget over Win32-kernel, mens 2000 er bygget på NT-kernelen???
Avatar billede smerteklub Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:08 #4
Jo, det har du vist nok ret i, men til \"privat brug\" er win32-kernel ofte \"nok\", og dermed Win 98 ME.
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:38 #5
Jaja, men du skrev bare, at winME er en lille version af win2k... Det er jo ikke helt sandt :o)
Avatar billede petercheckland Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:41 #6
Jeg har netop valgt at installere Win98 SE, da jeg herved håbede at problemet blev løst.

Er der nogle der har oplevet samme problem?. Jeg har nemlig et problem med at skulle flytte 27 GB sådan at jeg kan lave en ren ny installation. Så hvis der var en løsning såsom at rode lidt i regedit eller lign. ville det være fedt.

Altså har du oplevet noget lign. er jeg interesseret. Da jeg ikke orker at installere hele tiden. Det skal bemærkes at PC\'en er splinterny, så det kunne jo være der var nogle problemer der...
Avatar billede lorx.dk Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:43 #7
Siden du har en idé om at det kan være programmer der starter op under opstarts processen, så prøv at disable dem, hvis du ikke allerede har forsøgt det. Hvis ikke det virker, så prøv at huske tilbage til hvad du installerede sidst, inden problemet opstod, og afinstaller det.
Der kan have været sket en hel del, dll filer der er blevet overksrevet osv. så det er ikke sikkert at dette fungerer. Men ellers prøv at geninstallere, som andre har foreslået.
Du behøver dog ikke formattere til at starte med. Kør en installation oven på din nuværende installation, derved vil dine systemfiler blive bragt tilbage til deres oprindelige, hvilket måske er løsningen.
Under alle omstændigheder håber jeg du får det løst ;o)

/lorx.dk
Avatar billede edderkop Nybegynder
28. oktober 2000 - 22:37 #8
Jeg ville prøve som lorx.dk anbefaler at installere oven på din gamle version. Til dine
27 GB ville jeg bruge Ghost. Et genialt dos program som tager kopi af alt hvad du beder det om. Du kan komprimere programmerne og brande dem
på cd.
Avatar billede edderkop Nybegynder
28. oktober 2000 - 22:39 #9
Ghost fylder kun 3,5 MB og kan sagtens sendes
over e-mail.
Avatar billede lorx.dk Nybegynder
28. oktober 2000 - 22:44 #10
En personlig version af Ghost koster 70$ + H/S ... http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/
Avatar billede lorx.dk Nybegynder
28. oktober 2000 - 22:47 #11
Men ideen med at installere oven på systemfilerne var, at det ikke var nødvendigt at tage backup.
Uninstaller alt hvad du har installeret, kør en regclean og installer oven på det nuværende system.
Avatar billede edderkop Nybegynder
28. oktober 2000 - 23:09 #12
lorx.dk > Sådan er der jo så meget.
Ideen med ghost er at det kan ske igen.
Avatar billede petercheckland Nybegynder
18. marts 2002 - 22:23 #13
Intet hjalp