Avatar billede yangon Nybegynder
20. januar 2003 - 17:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problemer med Awstats

Jeg må erkende at jeg har et problem med Awstats. Jeg anvender IIS v. 5.0 Jeg har indstillet alt som det bør være, men alligevel kan jeg ikke få Awstats til at vise resultater. Et andet problem er at når kommandoen awstats.pl –config=mitvalg –update er ”beordret” kommer der ikke det instruktionen siger men filen awstats.pl popper op. Hvad er det jeg gør galt, og er der ikke nogen der kan give en ”dummy” beskrivelse sådan helt fra bunden. Step by step?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 18:33 #1
Det lyder som om du ikke har installeret perl, eller ikke konfigureret iis til at håndtere .pl filer.

hvis du downloader activeperl og installerer den, så klarer den det hele for dig (incl registrering i iis)
Du finder ActivePerl her: http://www.activeperl.com/Products/Download/Download.plex?id=ActivePerl
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 18:36 #2
Du kan se om den nødvendige mapping i IIS er lavet ved at åbne mmc og vælge properties på det site hvor awstats.pl skal køre. Vælg derefter "Home Directory" fanen, og klik på knappen "Configuration".
Herefter kommer en liste over "Application Mappings". Hvis der ikke er en entry for .pl, så er det derfor det ikke virker som det skal.
Avatar billede yangon Nybegynder
20. januar 2003 - 20:12 #3
Hej igen. Du havde ret, perl var ikke installeret i IIS - men det er den nu. Alligevel har jeg det før omtalte problem. Den første kommando efter min.conf fil er indstillet er awstats.pl -config=mitvalg -update og følgende linier skulle fremkomme:
Lines in file: 225730
Found 5 dropped records,
Found 124 corrupted records,
Found 0 old records,
Found 225601 new records.

Men nej. Filen awstats.pl åbner via WordPad og....
Hvad så? Der står den så. Jeg venter længe... og saver til sidst.
Næste kommando:
perl awstats.pl -config=virtualhostname -output -staticlinks > awstats.virtualhostname.html
Fint alt går som det skal - men når jeg så vil se siden er den uden resultater og siden er mangelfuld. Der mangler landeflag og update funktion.
Hvad går galt?
Og tak for linken - det var pænt af dig. Håber du vil svarer på det her.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 20:49 #4
har du checket om den mapping jeg skrev om er der?
mht om grafikken er der, så check om path (i config fil og den resulterende rapport) til billederne er korrekt.
Avatar billede yangon Nybegynder
20. januar 2003 - 20:55 #5
Ja jeg har checket at alt er i orden. Ja path er også OK. Men jeg savner svar på hvorfor awstats.pl popper op. Og, hvorfor for jeg ikke resultatet som omtalt før? Jeg er klar over at den omtalte kommando tager tid - også lang tid, men hvordan ser jeg "opdateringen" er fuldført?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 22:01 #6
hmmm
Jeg har nu installeret awstats (version 53)
jeg kopierede cgi-bin og icons til mit wwwroot bibliotek
Jeg har checket at der er execute (script) rettigheder i cgi-bin biblioteket. (Det er vist ikke dit problem, så ville du få en fejl istedet)
Efter at have configureret min config fil og kørt update, kan jeg gå til http://localhost/cgi-bin/awstats.pl uden at den forsøger at downloade filen, og jeg får en fin rapport hvor jeg kan opdatere.
Hvis jeg genererer den via commandline, laver den også en fin rapport, dog uden mulighed for at opdatere.
Er der nogen forskel i installationen du lige lægger mærke til?
Umiddelbart virker det som om din IIS ikke vil køre .pl scriptet!!
Avatar billede yangon Nybegynder
21. januar 2003 - 16:35 #7
Hej igen. vi skal være enige om at det er mig der fejler (tror jeg). Men du må lige forklare mig følgende: Du skriver at du kørte update? Hvorfra og hvordan? du skriver så: at generer du den via commanline.... Er det via DOS-prompt? Jeg tror jeg fejler her. Må jeg bede dig beskrive præcist hvordan du gør?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2003 - 18:31 #8
jeg går til en command line (DOS-prompt) skifter til c:\inetpub\wwwroot\cgi-bin
herefter skriver jeg "awstats.pl -config=www.domain.dk -update" (uden anførselstegn) og herefter får jeg den ønskede liste, ligesom:
Lines in file: 225730
Found 5 dropped records,
Found 124 corrupted records,
Found 0 old records,
Found 225601 new records.

herefter kan jeg gå til http://localhost/cgi-bin/awstats.pl for at se min statestik
Avatar billede yangon Nybegynder
22. januar 2003 - 21:26 #9
Jeg takker endnu en gang for din venlighed. jeg har nu fået tingene til at virke. Tak