Avatar billede zyke Nybegynder
20. januar 2003 - 15:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Linke til notes database fra Internet Explorer

Nogle ideer til om man kan linke til notes databaser, så et tryk resulterer i at notes åbner i den valgte database?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
20. januar 2003 - 15:14 #1
Ja da. Du kan indsætte "stien" til Notes databasen som en URL.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
20. januar 2003 - 15:16 #2
F.eks. <server>/database.nsf/docunid?OpenDoc
Avatar billede zyke Nybegynder
20. januar 2003 - 16:10 #3
har du nogle links?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
20. januar 2003 - 18:19 #4
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2003 - 18:51 #5
Jeg kopierer lige et svar fra tidligere:

http://www.eksperten.dk/spm/295709

Afhængig af hvilken version af Notes der er installeret på maskinen og hvilken browser du bruger disse tilsammen reagere på URL'er af typen NOTES://servernavn/Databasesti.

F.eks. åbner NOTES://Server/names.nsf adressebogen
NOTES://server/names.nsf/servers?openview åbner oversigten Servers i adressebogen
NOTES:///names.nsf åbner brugerens egen adressebog

Som browser kræves vist nok IE, Mozilla 1.1a virker også. Opera kan jeg ikke få til at virke.

Men hvis brugeren IKKE har Notes installeret, så KAN du jo prøve at erstatte
  NOTES://server/databasesti
med
  HTTP://server/databasesti :)

//Jörg
Avatar billede zyke Nybegynder
21. januar 2003 - 09:52 #6
ok, jeg har nogle problemer. Jeg får en file does not exist.. så jeg prøver lige at give nogle info, om den database jeg prøver at åbne(det er på intranettet, så ikke noget med http:/xxx, men notes://):
server: ABCD1234/Server/Johnny
filename:Apps\bandit\AB\CD_C.nsf

Men jeg er heller ikke sikker på, om jeg skal åbne den på serveren, eller den der er replikeret, altså med replika ID
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2003 - 10:00 #7
notes://localhost/Apps/bandit/AB/CD_C.nsf
eller
  notes:///Apps/bandit/AB/CD_C.nsf
åbner databasen lokalt.
  notes://ABCD1234/Apps/bandit/AB/CD_C.nsf
åbner databasen på serveren ABCD1234. Bemærk at Domino servernavnes COMMONNAME skal være unikke på trods af at de ligger i forskellige OU. Derfor BEHØVER du ikke skrive ABCD1234/Server/Johnny men kan nøjes med ABCD1234 i Notes, mens du via en browser IKKE MÅ bruge ABCD1234/Server/Johnny som servernavn, da / bliver brugt som biblioteksadskiller.

Hvis du kender databasens ReplicaID kan du erstatte databasesti med denne.
Avatar billede zyke Nybegynder
21. januar 2003 - 11:12 #8
ok, tak for hjælpen. Det virkede ikke helt, men har fundet et hack :)
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2003 - 11:17 #9
hvilket hack? Det er altid rart at finde nye måder at omgå problemer på
//Jörg
Avatar billede zyke Nybegynder
22. januar 2003 - 09:18 #10
tjahhh... den virksomhed jeg arbejder havde faktisk en http:// tilgang til notes.. så jeg linker bare til den. Det er faktisk ikke det jeg ville, da jeg ville have at notes skulle åbne databasen, men uanset hvad jeg gør, så siger notes bare: file not found :(
Avatar billede tanker Nybegynder
04. februar 2003 - 13:42 #12
Hvis nogen andre skulle se dette...
Det virker altså fint:
<A HREF="notes://servernavn/sti/db.nsf">Åben i Notesklient</A>