Avatar billede cuddles Nybegynder
20. januar 2003 - 11:00 Der er 1 løsning

PHP non-object fejl.

Jeg har et script, hvor jeg definerer et object:

$objCOM = new COM("dll-object.formName");

Laver jeg en gettype på objektet umiddelbart efter at have lavet den, så returnerer den NULL.
Når jeg forsøger at få adgang til en funktion, som det pågældende objekt laver tilgængeligt, så får jeg denne fejl besked i min errorlog:

PHP Fatal error: Call to a member function on a non-object

Den peger på den linje, hvor jeg forsøge at bruge en funktion i mit nyligt kreerede objekt:

objCOM->doThis(bla, bla, bla)

Hvis jeg forsøger at lave det samme i ASP, hvor jeg tilgår det objekt, så går de tilsvarende funktionskald fint.
Jeg kører med isapi filteret på en Win2k server, og har forsøgt mig med cgi versionen i stedet, men den klarer det ikke bedre (rent faktisk crasher cgi versionen ved alle php sider, men den når da at levere output).
Avatar billede cuddles Nybegynder
18. august 2005 - 01:43 #1
Gammel gammel tråd, som ikke længere er aktuel...