Avatar billede kagge Nybegynder
20. januar 2003 - 10:26 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

IF-sætning struktur

Jeg kan ikke få nedenstående til at virke. Meningen er at alt efter hvad der ligger i de 3 nedenstående formfelter så skal en bestemt søgestreng afvikles. Jeg får følgende fejlmelding:

ADODB.Recordset error '800a0bb9'

The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

/stat.asp, line 119

Kan det være min opbygning af IF-sætningen som er forkert??
Selve søgestrengene har jeg udeladt da de er ret lange!!

month = Request.Form("udt")
ini = Request.Form("ini")
poli = Request.Form("pol")

if poli ="alle" AND ini ="janej" AND month ="allmonth" then
  strSQL ="Select"
elseif poli <> "alle" AND ini ="janej" AND month ="allmonth" then
  strSQL ="Select"
elseif poli <> "alle" AND ini ="ja" AND month ="allmonth" then
  strSQL ="Select"
elseif poli <> "alle" AND ini ="ja" AND month <> "allmonth" then
  strSQL ="Select"
elseif poli <> "alle" AND ini ="nej" AND month <> "allmonth" then
  strSQL ="Select"
elseif poli <> "alle" AND ini ="nej" AND month ="allmonth" then
  strSQL ="Select"
elseif poli ="alle" AND ini ="ja" AND month ="allmonth" then
  strSQL ="Select"
elseif poli ="alle" AND ini ="ja" AND month <> "allmonth" then
  strSQL ="Select"
elseif poli ="alle" AND ini ="nej" AND month ="allmonth" then
  strSQL ="Select"
elseif poli ="alle" AND ini ="nej" AND month <> "allmonth" then
  strSQL ="Select"
elseif poli ="alle" AND ini ="janej" AND month <> "allmonth" then
  strSQL ="Select"
elseif poli <> "alle" AND ini ="janej" AND month <> "allmonth" then
  strSQL ="Select"
end if
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 10:31 #1
Hallo mand!

> ADODB.Recordset error '800a0bb9'

^ Denne indikerer jo at det er din SQL den er gal med! Men.. den har du jo udeladt.
Avatar billede oasen Nybegynder
20. januar 2003 - 10:35 #2
Jeg gætter på linie 119 starter med Set rs =
Avatar billede kagge Nybegynder
20. januar 2003 - 10:36 #3
Ok så! nu har jeg taget nogle få stykker. Måske kan det være noget med nogle parenteser i WHERE-sætningen....

ElseIf poli <> "alle" AND ini ="janej" AND month ="allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE u.V_politikreds = '" & poli & "' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli <> "alle" AND ini ="ja" AND month ="allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE u.V_politikreds = '" & poli & "' AND u.V_normal_arbejdstid = 'Ja' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli <> "alle" AND ini ="ja" AND month <> "allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE MID(u.V_dato,4,2) = '" & newmonth & "' AND MID(u.V_dato,7,2) = '" & year & "' AND u.V_politikreds = '" & poli & "' AND u.V_normal_arbejdstid = 'Ja' ORDER BY u.Sagsnr DESC"
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 10:37 #4
..eller 'rs.Open strSQL, conn, 3'
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 10:38 #5
Det ville hjælpe hvis du lige lavede en 'Response.Write strSQL' lige inden linie 119. Så er det lidt nemmere at debugge.
Avatar billede kagge Nybegynder
20. januar 2003 - 10:40 #6
Det her er linje 119 og 120 og de kommer lige efter mine IF-sætninger. Men dem bruger jeg altid og har aldrig haft problemer med...

recordSet.Open strSQL, forbindelse, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText
optael = recordSet.RecordCount
Avatar billede kagge Nybegynder
20. januar 2003 - 10:46 #7
Jeg bruger en editor med farvekodning. Den første if-sætning viser koden med den rigtige farve.....

if poli ="alle" AND ini ="janej" AND month ="allmonth" then

    strSQL ="SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u ORDER BY u.Sagsnr DESC"

Lige inden nedenstående Elseif sætning bliver farvekoden forkert.

ElseIf poli <> "alle" AND ini ="janej" AND month ="allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE u.V_politikreds = '" & poli & "' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

Jeg synes ellers ikke det ser ud til at der er noget galt med ovenstående ifsætning men det må der næsten være. Jeg har vist bare stirret mig blind på den
Avatar billede oasen Nybegynder
20. januar 2003 - 10:47 #8
Og i hvilken af dine SQL'er kommer fejlen?
Avatar billede kagge Nybegynder
20. januar 2003 - 11:04 #9
Det er lige før denne if-sætning at farvekodningen går fra at se rigtig ud til at være forkert.

ElseIf poli <> "alle" AND ini ="janej" AND month ="allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE u.V_politikreds = '" & poli & "' ORDER BY u.Sagsnr DESC"
Avatar billede kagge Nybegynder
20. januar 2003 - 11:14 #10
Det er tegnet <> den ikke kan lide. Når jeg erstatter det med = så bliver farvekodningen god igen. Jeg troede bare at <> betød forskellig fra men hvordan er tegnet for forskellig fra så?
Avatar billede oasen Nybegynder
20. januar 2003 - 11:20 #11
Det er korrekt, men det er ikke der fejlen ligger. Det er i din SQL. Prøv lige at udskrive den.
Avatar billede oasen Nybegynder
20. januar 2003 - 11:22 #12
Hvis du erstatter <> med = bliver din SQL-sætning tilsyneladende ikke udført. Derfor får du heller ingen fejl returneret. Kan du følge mig?
Avatar billede kagge Nybegynder
20. januar 2003 - 11:38 #13
Ja jeg kan godt følge dig. Jeg tror jeg vil prøve at printe mine søgestrenge ud og se om jeg kan finde fejlen
Avatar billede oasen Nybegynder
20. januar 2003 - 11:51 #14
Du kan bare poste den her, så kan vi se på den.
Hvad er det for en db?
Avatar billede kagge Nybegynder
20. januar 2003 - 13:04 #15
Det er en accessbase

if poli ="alle" AND ini ="janej" AND month ="allmonth" then

    strSQL ="SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  ElseIf poli <> "alle" AND ini ="janej" AND month ="allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE u.V_politikreds = '" & poli & "' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli <> "alle" AND ini ="ja" AND month ="allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE u.V_politikreds = '" & poli & "' AND u.V_normal_arbejdstid = 'Ja' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli <> "alle" AND ini ="ja" AND month <> "allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE MID(u.V_dato,4,2) = '" & newmonth & "' AND MID(u.V_dato,7,2) = '" & year & "' AND u.V_politikreds = '" & poli & "' AND u.V_normal_arbejdstid = 'Ja' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli <> "alle" AND ini ="nej" AND month <> "allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE MID(u.V_dato,4,2) = '" & newmonth & "' AND MID(u.V_dato,7,2) = '" & year & "' AND u.V_politikreds = '" & poli & "' AND u.V_normal_arbejdstid = 'Nej' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli <> "alle" AND ini ="nej" AND month ="allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE u.V_politikreds = '" & poli & "' AND u.V_normal_arbejdstid = 'Nej' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli ="alle" AND ini ="ja" AND month ="allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE u.V_normal_arbejdstid = 'Ja' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli ="alle" AND ini ="ja" AND month <> "allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE MID(u.V_dato,4,2) = '" & newmonth & "' AND MID(u.V_dato,7,2) = '" & year & "' AND u.V_normal_arbejdstid = 'Ja' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli ="alle" AND ini ="nej" AND month ="allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE u.V_normal_arbejdstid = 'Nej' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli ="alle" AND ini ="nej" AND month <> "allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE MID(u.V_dato,4,2) = '" & newmonth & "' AND MID(u.V_dato,7,2) = '" & year & "' AND u.V_normal_arbejdstid = 'Nej' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli ="alle" AND ini ="janej" AND month <> "allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE MID(u.V_dato,4,2) = '" & newmonth & "' AND MID(u.V_dato,7,2) = '" & year & "' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  elseif poli <> "alle" AND ini ="janej" AND month <> "allmonth" then

    strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, V_udkørsel, V_udkørende_medarbejder, V_aktivitet, V_andet_udkørsel, V_adresse, V_tidsforbrug, B_bilinspektør, B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, B_undersøg_færdig, B_kørselslængde, B_kørselstid, B_kørselstid_undersøgtid FROM Undersøgelser u WHERE MID(u.V_dato,4,2) = '" & newmonth & "' AND MID(u.V_dato,7,2) = '" & year & "' AND u.V_politikreds = '" & poli & "' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

  end if
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. januar 2003 - 13:57 #16
Dine kolonne navn indeholder ulovlige karakter: æ ø å
Prøv at sætte [] omkring de kolonne som har æ ø å i navnet:

Her er en tilfældig udvalgt SQL sætning som eks:

strSQL = "SELECT Sagsnr, V_bilinspektør, V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, [V_udkørsel], [V_udkørende_medarbejder], V_aktivitet, [V_andet_udkørsel], V_adresse, V_tidsforbrug, [B_bilinspektør], B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, [B_undersøg_færdig], [B_kørselslængde], [B_kørselstid], [B_kørselstid_undersøgtid] FROM [Undersøgelser] u WHERE MID(u.V_dato,4,2) = '" & newmonth & "' AND MID(u.V_dato,7,2) = '" & year & "' AND u.V_politikreds = '" & poli & "' ORDER BY u.Sagsnr DESC"
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. januar 2003 - 14:04 #17
Har endag glemt en kolonne,, ;)

strSQL = "SELECT Sagsnr, [V_bilinspektør], V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, [V_udkørsel], [V_udkørende_medarbejder], V_aktivitet, [V_andet_udkørsel], V_adresse, V_tidsforbrug, [B_bilinspektør], B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, [B_undersøg_færdig], [B_kørselslængde], [B_kørselstid], [B_kørselstid_undersøgtid] FROM [Undersøgelser] u WHERE MID(u.V_dato,4,2) = '" & newmonth & "' AND MID(u.V_dato,7,2) = '" & year & "' AND u.V_politikreds = '" & poli & "' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

Prøv evt at få en SQL til at virke først og dermed kun bruge en SQL så der ikke er tvivl om hvilken SQL du prøver at udføre.
Avatar billede kagge Nybegynder
20. januar 2003 - 14:22 #18
Eagleeye ->

Har nu prøvet at sætte [] men det virker stadig ikke...

Kan man lave "forskellig fra" på andre måder end <>
Avatar billede oasen Nybegynder
20. januar 2003 - 15:44 #19
If Not variabel = "test" Then
If variabel <> "test" Then

Men det giver samme resultat.
Avatar billede oasen Nybegynder
20. januar 2003 - 15:47 #20
Prøv at fjerne "u":

[Undersøgelser] u WHERE MID(u.V_dato,4,2) = '" & newmonth & "' AND MID(u.V_dato,7,2) = '" & year & "' AND u.V_politikreds = '" & poli & "' ORDER BY u.Sagsnr DESC"

~

[Undersøgelser] WHERE MID(V_dato,4,2) = '" & newmonth & "' AND MID(V_dato,7,2) = '" & year & "' AND V_politikreds = '" & poli & "' ORDER BY Sagsnr DESC"
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. januar 2003 - 16:45 #21
"det virker stadig ikke..."

Det ville hjælpe os som skal hjælpe dig hvis du skriver hvilken fejl der kommer er det samme fejl eller en ny?

Som  oasen  er inde på er det en god ide at uskrive SQL sætningen istedet for at execute den. Så kan man man nogæe gange let se nogle fejl i selv strengen..
Avatar billede kagge Nybegynder
21. januar 2003 - 08:42 #22
ok sorry...

Nu har jeg fjernet alle mine søgestrenge på nær den øverste for at se om det hjalp... Det her er nu den der er tilbage:

IF poli = "alle" AND inii ="janej" AND month ="allmonths" then

strSQL ="SELECT Sagsnr, [V_bilinspektør], V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, [V_udkørsel], [V_udkørende_medarbejder], V_aktivitet, [V_andet_udkørsel], V_adresse, V_tidsforbrug, [B_bilinspektør], B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, [B_undersøg_færdig], [B_kørselslængde], [B_kørselstid], [B_kørselstid_undersøgtid] FROM [Undersøgelser] u ORDER BY u.Sagsnr DESC"

end if

Den fejlede stadigvæk, så nu har jeg prøvet at lave følgende om:

if poli = "" then

    strSQL ="SELECT Sagsnr, [V_bilinspektør], V_SBI_region, V_politikreds, V_dato, V_tidspunkt, V_normal_arbejdstid, V_anledning, V_andet_anledning, V_hvu_uheld, [V_udkørsel], [V_udkørende_medarbejder], V_aktivitet, [V_andet_udkørsel], V_adresse, V_tidsforbrug, [B_bilinspektør], B_SBI_region, B_journalnummer, B_dato, B_tidspunkt, B_normal_arbejdstid, [B_undersøg_færdig], [B_kørselslængde], [B_kørselstid], [B_kørselstid_undersøgtid] FROM [Undersøgelser] u ORDER BY u.Sagsnr DESC"

end if

Det vil altså sige at det er den her linje som fejler:

IF poli = "alle" AND inii ="janej" AND month ="allmonths" then

Kan man ikke have 2 AND eller skal der parentes rundt om noget af det??
Avatar billede kagge Nybegynder
21. januar 2003 - 09:08 #23
Har fundet fejlen:

Når siden indlæses er alle disse værdier tomme
IF poli = "alle" AND inii ="janej" AND month ="allmonths" then

Jeg havde glemt at lave en søgestreng som var tom:

IF poli = "" AND inii ="" AND month ="" then

-> eagleeye & oasen:

Tak for jeres indsats. Jeg kan kun give eagleeye point da han har svaret
Avatar billede oasen Nybegynder
21. januar 2003 - 11:38 #24
Det hænger altså ikke sammen, hvad du siger. Fejlmeddelelsen ADODB.Recordset error '800a0bb9' får du, fordi din SQL er forkert. Det har intet at gøre med din if-sætning.

Men det er jo bare godt, hvis det virker nu.
Avatar billede kagge Nybegynder
21. januar 2003 - 11:54 #25
Ja det lyder ikke så logisk...

Men nu har jeg sat de andre søgestrenge ind igen og det kører som det skal efter jeg har fået søgestrengen ind med denne if:

IF poli = "" AND inii ="" AND month ="" then

Men jeg synes heller ikke fejlmeddelelsen er specielt sigende
Avatar billede oasen Nybegynder
21. januar 2003 - 14:16 #26
Problemet ligger nærmere i, at nogle af dine variabler, du bruger i SQL'en har en forkert værdi, hvis poli="alle". Det var derfor, du skulle prøve at udskrive den. Så kunne du formentlig selv se, hvor problemet lå.