Avatar billede q^bone Nybegynder
20. januar 2003 - 08:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sockets?

Hey alle...
Jeg er igang med at lave et script som sender en privat besked til en person når den person skriver !news.
Beskeden som sendes til personen skal indeholde al tekst fra en txt fil.
Mit script som jeg har lavet virker fint, hvis jeg .txt filen ligger på den samme computer. Men i mit tilfælde skal jeg hente .txt filen fra internettet.
Hvordan gør jeg det?
Dette script var hvad jeg prøvede mig frem til:

on 1:TEXT:!news:#channel: {
  //play -q1 $nick http://www.URL.com/file.txt
}

Men den kommer som sagt med en fejl:

-
* /play: unable to open 'C:\Program Files\mIRC\http:\\www.url.com\file.txt' (line 6, script.ini)
-
Avatar billede q^bone Nybegynder
20. januar 2003 - 08:16 #1
Det skal lige siges at jeg har fået at vide at sockets "Would do the trick", men den hjælp jeg får i mIRC's egen hjælp-fil forstår jeg ikke det vilde af.
Avatar billede knogle Nybegynder
20. januar 2003 - 13:13 #2
on *:SOCKOPEN:fileread: {
  sockwrite -n $sockname GET fil.txt
  sockwrite -n $sockname Host: www.dinserver.dk
  sockwrite -n $sockname Connection: keep-alive
  sockwrite $sockname $crlf
}
on *:SOCKREAD:fileread: {
  if ($sockerr > 0) return
  :nextread
  sockread %temp
  if ($sockbr == 0) {
    return
  }
if (%temp) { echo %temp }
else { goto nextread }
}

... Her er der noget at arbejde videre på, sockets er del mere advanceret end 'on text' og '/play'.
Avatar billede q^bone Nybegynder
20. januar 2003 - 18:58 #3
Hmmm nu har jeg læst i en halv time under de sockets, og jeg kan altså ikke finde ud af at starte den :) Den skal "trigges" ved hjælp af commanden !news  hvis det er muligt. ?
Avatar billede knogle Nybegynder
20. januar 2003 - 21:56 #4
/sockopen fileread www.dinserver.dk 80

test det lige først, og leg lidt videre med det, før du laver en ON TEXT så alle kan skrive !news i kanalen