Avatar billede jpalleandersen Nybegynder
19. januar 2003 - 22:54 Der er 8 kommentarer

Fremdrift i kopiering af database

Kære eksperter,
Jeg vil gerne lave et Progresmeter, der fra en form i ACCESS løbende fortæller, hvor langt en kopiering af en database fra en server til en PC er nået. Kopieringen sker ved hjælp at et FileSystemObject.

Jeg har fundet selve Progresmeteret.

Jeg mangler nu "bare" en løsning så jeg kan se, hvor mange Mb der aktuelt er kopieret. Dette tal skal kunne aflæses feks. hvert 10 sec og bruges til at opdatere Progresmeteret.

Jeg har ledt flere steder men kan ikke finde en løsning på, hvordan dette tal kan findes. Jeg har fundet en løsning til brug i forbindelse med et http. I DOS kommer den kopierede procent på skærmen af sig selv.

Hvem kan anvise en løsning, der kan bruges fra ACCESS?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
19. januar 2003 - 23:05 #1
Kikker
Avatar billede terry Ekspert
20. januar 2003 - 10:38 #2
me too :o)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. januar 2003 - 10:59 #3
Altså hvis det kan lade sig gøre at få noget tilbage fra et FileSystemObject der kan bruges til at vise det, så er jeg MEGET interesseret også :-)
Avatar billede sjap Praktikant
20. januar 2003 - 15:58 #4
Det her er måske lidt snyd (fordi jeg ikke bruger FileSystemObject'et til noget) og jeg ved slet ikke om det fungerer, men...

Kan du ikke blot lave en

FileLen(destFileName)

Hvert 10. sekund. Jeg ved ikke hvor tit filstørrelsen det opdateres af styresystemet i forbindelse med kopieringen, men i teorien skulle det vel være muligt.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. januar 2003 - 07:02 #5
Efter min bedste overbevisning, så er det en af de få ting der er umulige i Access.
Jeg tror kun at det kan lade sig gøre hvis der findes et eller andet værktøj hvor der er 'callback' fra en kopifunktion.  Jeg har set noget lignende lavet med et værktøj til at zippe filer med fra VB/VBA. Der var et eksempel lavet i en Access db, hvor der var et progressmeter på - og det så rent faktisk ud til at passe nogenlunde.
Avatar billede jpalleandersen Nybegynder
21. januar 2003 - 10:26 #6
UPS, der gik vist noget galt i mit svar til superjap, sorry.
Jeg har prøvet dit forslag, men har oplevet af så længe kopieringen pågår, dvs. så længe FileSystemObject lever, så står FileLen på det samme tal.
Det behøver ikke at have noget at gøre med FileLen, for det samme skete, hvis jeg forsøgte mig med et ur på formularen. Det stod stille på samme tal i den tid, kopieringen varede.

Hvis alt andet står stille medens kopieringen pågår, så kan man ikke lave et progressmeter??
Avatar billede sjap Praktikant
21. januar 2003 - 13:13 #7
Det låser måske det program der har startet FileSystemObject. Giver det nogen forskel, hvis du afvikler FileLen fra en anden Access?
Avatar billede sjap Praktikant
28. april 2003 - 14:32 #8
Synes du ikke du skulle få gjort noget ved det her spørgsmål - få det kommenteret eller få det lukket?