Avatar billede guster Nybegynder
19. januar 2003 - 22:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor skal "xsl:sort" placeres?

Jeg skal have sorteret "kontakter" alfabetisk efter "efternavn"... hvordan gør jeg det?
Med andre ord: Hvor skal "sort" placeres??

Venlige hilsner Guster. (-;

XSL-filen =>

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
<xsl:template match="/">
  <html>
  <body>
    <h2>Kontakter</h2>
    <xsl:apply-templates/>
</body>
</html>
</xsl:template>

<xsl:template match="kontakt">

<hr/>
<table style="font-family: verdana; font-size: xx-small;">
    <tr>
      <td style="font-weight: bold; width: 120pt;"><xsl:apply-templates select="efternavn"/>, <xsl:apply-templates select="fornavn"/></td>
      <td style="width: 100pt;"><xsl:apply-templates select="tlf"/></td>
      <td style="width: 100pt;"><xsl:apply-templates select="mobil"/></td>
      <td style="width: 180pt;"><xsl:apply-templates select="mail"/></td>
      <td style="width: 180pt;"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><xsl:apply-templates select="titel"/></td>
      <td><xsl:apply-templates select="firma"/></td>
      <td><xsl:apply-templates select="vej"/></td>
      <td><xsl:apply-templates select="by"/></td>
      <td><xsl:apply-templates select="andet"/></td>
    </tr>
</table>
</xsl:template>

<xsl:template match="fornavn">
    <xsl:value-of select="."/>
</xsl:template>

<xsl:template match="efternavn">
    <xsl:value-of select="."/>
</xsl:template>

osv.....

</xsl:stylesheet>
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 23:49 #1
XSLT's "sort" kan placeres inde i en "for-each" eller en "apply-templates", dvs. f.eks.:

<xsl:apply-templates select="kontakter">
  <xsl:sort select="efternavn" data-type="text" order="ascending" />
  <xsl:sort select="fornavn" data-type="text" order="ascending" />
</xsl:apply-templates>

- du kan altså placere mere end een.

/CS
Avatar billede guster Nybegynder
19. januar 2003 - 23:58 #2
Ja, det har jeg læst mig til på www.w3schools.com - men det er ikke lykkes mig at placere det rigtigt i ovenstående fil endnu... )-:
Avatar billede guster Nybegynder
20. januar 2003 - 00:07 #3
Men du fik ledt mig på sporet - nu lykkedes det! Mange tak. (-;
Avatar billede guster Nybegynder
20. januar 2003 - 00:09 #4
- altså jeg oprettede en ny <xsl:template match="katalog"> (som er niveauet over "kontakter" i xml'en) og puttede din kode indeni.