Avatar billede egede Nybegynder
19. januar 2003 - 21:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter jeg indholdet i temporary internet files?

Jeg ville gerne slette mine T.I.F., men ligegyldigt hvilken metode jeg bruger, så kommer der altid en fejlmeddelse om at filerne ikke kunne findes, jeg ved at stien er rigtig (bruger API til at finde den), og jeg tror at problemet er at T.I.F. ligger i en skjult mappe, hvad kan jeg gøre?
Avatar billede some0ne Nybegynder
19. januar 2003 - 21:26 #1
Højreklip på dit drev i denne computer vælg dispoprydning og marker kun Temp. Internet files!
Avatar billede some0ne Nybegynder
19. januar 2003 - 21:27 #2
dispoprydnings = diskoprydning...its all the same!
Avatar billede some0ne Nybegynder
19. januar 2003 - 21:29 #3
dvs...når du får det fine diagram over brugt/ubrugt plads på harddisken er der nede i venstre hjørne en knap der hedder "diskoprydning". Klik på den og du får et vindue hvor du kan vælge hvilke dele af harddiske du vil rydde op på...der kan du jo bare nøjes med at markere Temporary Internet Files!
Avatar billede some0ne Nybegynder
19. januar 2003 - 21:31 #4
Du kan også Højreklikke på Internet Explorer ikonet, vælge egenskaber, inde under fanebladet generelt er der en der hedder "Midlertidige Internet Filer" der kan du bare trykke på "slet filer"
Avatar billede egede Nybegynder
19. januar 2003 - 22:09 #5
some0ne -> Spørgsmålet er stillet i kategorien Programmering : Visual Basic jeg skal bruge det i et program...
Avatar billede sjh Nybegynder
19. januar 2003 - 22:55 #6
Hvis du bruger Kill til at slette med så skal file attrib være nomal

Option Explicit

Private Sub Form_Load()
Dim strPath As String
strPath = "C:\windows\...\filenavn.xxx"
  If Dir(strPath) > "" Then
    SetAttr strPath, vbNormal
    Kill strPath
  End If
End Sub
Avatar billede martin_moth Mester
20. januar 2003 - 16:41 #7
Hvad med dette her - det vil jeg bestemt mene virker. Den sletter skrivebeskyttede og skjulte filer :o)

  Dim Sti As String
  Dim MyFolder As Folder
  Dim MyFolderFiles As Files
  Dim FSO As FileSystemObject
  Dim MyFile As File

  Sti = "C:\test" '< Skal naturligvis rettes til T.I.F-mappen
  Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
  Set MyFolder = FSO.GetFolder(Sti)
  Set MyFolderFiles = MyFolder.Files
  For Each MyFile In MyFolderFiles
    MyFile.Delete True
  Next MyFile
  Set MyFolder = Nothing
  Set MyFolderFiles = Nothing
  Set FSO = Nothing
Avatar billede egede Nybegynder
20. januar 2003 - 19:26 #8
Desværre,ingen af metoderne virker... Jeg vil gætte på at T.I.F. muligvis kunne være beskyttet på en eller anden speciel måde (i hvert fald i XP som jeg kører...)
Avatar billede some0ne Nybegynder
20. januar 2003 - 19:35 #9
OMG!!! Så ikke det var i programmerings kategorien...tror bare jeg lister stille videre...
Avatar billede egede Nybegynder
20. januar 2003 - 19:50 #10
Det gør ikke noget :)
Avatar billede johs_j Novice
20. januar 2003 - 21:09 #11
I din browser vælger du menuen Funktioner/indstillinger
Under fanen Generelt er der midt på dialogboksen en knap der hedder Slet filer.
Klik på den.
Avatar billede some0ne Nybegynder
20. januar 2003 - 21:12 #12
Woot...jeg er ikke den eneste =D
Avatar billede martin_moth Mester
21. januar 2003 - 09:58 #13
josh_j -> Enten laver du sjov, eller så har du ikke brugt ret lang tid på at læse indlæggene i dette spørgsmål (dvs. slet ingen tid, for så ville du se, at dit svar er ret ubrugeligt ;o)

egede -> Mystisk - jeg kan slette skrivebeskyttede skjulte systemfiler med koden, men ikke hvis de ligger i T.I.F.  Hmm - så jeg må give dig ret - det virker desværre ikke. Det irreterende er, at jeg ingen fejlmeddelse får, så jeg har en ide om hvad jeg (du) skal gøre anderledes. Jeg giver hermed op, og lytter med hvis en anden skulle finde løsningen :o) /Martin
Avatar billede sjh Nybegynder
21. januar 2003 - 12:03 #14
hvor leder du efter dem, de ligger her: "C:\WINDOWS\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\" og mapper som "E671H4JV" o.s.v
Avatar billede sjh Nybegynder
22. januar 2003 - 22:33 #15
8-}
Avatar billede egede Nybegynder
26. februar 2003 - 15:12 #16
Nå, desværre intet brugbart, lukker :-/
Avatar billede martin_moth Mester
26. februar 2003 - 15:21 #17
Menn det var meget tæt på - Tak for indsatsen, martin_moth ;o)
Avatar billede egede Nybegynder
26. februar 2003 - 21:18 #18
Mjaah, det må du undskylde, det har desværret gået mig lidt på ;)
Hvis du vil have lidt point så er det da også fint nok... (har massere af dem, og får dem aldrig brugt:-))
Avatar billede martin_moth Mester
26. februar 2003 - 21:41 #19
Bemærk, at jeg sætter sådan en fætter her:  ;o)
Helt OK, du fik jo ikke svaret på dit spørgsmål...