Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
19. januar 2003 - 21:06 Der er 2 løsninger

Indsætte DateTime objekt (c#) i update string

Hej

Jeg har en en recorf i en database jeg skal opdater.
et af felterne er datatime, hvor jeg har en DataTime objekt fra C# jeg gerne vil have indsat, så jeg er sikker på at databasen får det korrekt. Ellers skal jeg jo manueltsørge for at man skriver korrekt, altså om der skal stå 01/01-03 eller hvordan den vil have det.
Men hvordan skriver jeg objektet ned i databasen??
jeg har en update string hvor de andre værdier der insættes er af typen string, så ingen problem der. men et DateTime objekt??? i samme string??
Avatar billede bechmann Nybegynder
19. januar 2003 - 22:42 #1
myDateTime.ToString("yyyy-MM-dd")
Det vil løse dine problemer.
Avatar billede dazzeler Nybegynder
10. marts 2003 - 14:10 #2
brug formatet "dd-mmm-yyyy" (fx. 10-mar-2003)
/d