Avatar billede the-exterminator Nybegynder
19. januar 2003 - 15:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Download Script

Hejsa.

Jeg har Et Download Script Som Køre db (Access) Fra Microsoft. Nu Er Det Bare Lige Det, At Min Webserver Køre Unix, Så Den Vil Ikke tag Imod Det (Siger Sig Selv) Ehmmmm, Men Hvad Gør Jeg Så Nu ??? Da Det Helst Skal Skjule Mine Download Steder, Med ID Nummer osv. Kan Man Lave Sit .asp Script Om. ??? Please Hjælp Mig. Da jeg Skal Bruge Det.
Avatar billede egonspock Seniormester
19. januar 2003 - 15:30 #1
Kan du være lidt mere konkret? Hvad er det du gerne vil opnå med det? Det lyder som om du har noget på en webserver, og din database på din hjemme-PC. Er der rigtig opfattet? Dine maskiner 'køre' i øvrigt ikke noget, de 'kører', og det er vist mange år siden at man skrev alle ord med stort. Men tilbage til sagen. Hvis du gerne vil have at din webserver overfører nogle data til din database, må du have en ide til hvordan det skal ske. Det mest almindelige er nok at lave en integreret løsning, hvor websiderne skabes dynamisk, og dermed hele tiden er i kontakt med databasen. I det tilfælde bruger man typisk php på webserveren, men der er mange muligheder. Kan du forklare lidt nærmere hvad det er du vil?
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
19. januar 2003 - 15:41 #2
Det Upload Script Jeg Brugte I gamme Dage På Min Win 2k Maskine Sådan her Ud.

<% Response.Buffer = true

dim mode
mode = Request.QueryString("mode")
Sub situation()
Select Case Mode
Case ""
    call normal()
case "download"
    call download()
End Select
End Sub

Sub normal()
dim conn, dsn, sql, rs
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.CONNECTION")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("db.mdb")
Conn.Open DSN
SQL = "Select * from tabel1"
set rs = conn.execute(sql)
while not rs.eof
Response.Write("<a href=""Download.asp?mode=download&ID=" & rs("ID") & """>" & rs("titel") & "</a>")
rs.movenext
Wend
conn.close
set conn = nothing
End sub

Sub download()
dim conn, dsn, sql, rs, sti
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.CONNECTION")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("db.mdb")
Conn.Open DSN
Sql = "Select * from tabel1 where id = " & Request.QueryString("ID") & ""
set rs = conn.execute(sql)
sti = rs("sti")
conn.close
set conn = nothing
Response.Redirect(sti)
End Sub
%>
<html>
<head>
</head>
<body>
<% situation() %>
</body>
</html>

Skal Bruge Noget Der Svare Til Det Samme, Det Skal Bare Kunne Håndteres På En Unix WebServer Istedet For. Og Det Gør Dette her Ikke
Avatar billede egonspock Seniormester
19. januar 2003 - 15:59 #3
Det er altså .asp, du gerne vil have til at virke. Det kræver at Unix-maskinen kan forstå .asp. Det er ikke sikkert at den kan det, men hvis jeg var dig, ville jeg først spørge, da man på nogle *nixer kan emulere det i Apache, som det sikkert kører, på trods af at asp er et M$-produkt, der opfører sig forskelligt fra den ene M$-server til den anden. Hvad er der i øvrigt galt med din maskine, siden du skriver næsten alt med stort? Det er skide besværligt at læse. Hvis du ikke kan få asp, må du nok bare skrive det om til php, for det kan du næppe slippe for på en Unix-maskine.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
19. januar 2003 - 16:02 #4
egonspock >> behøver Ikke Være .asp, Skrev jeg Os Første Gang. Bare Noget Der Er Det Samme. Er Ligeglad om Det Er php Eller Hvad Det Er. Jeg har Sat Min WebServer Til At Kuknne Håndtere php
Avatar billede egonspock Seniormester
19. januar 2003 - 17:06 #5
Jeg må indrømme at jeg stadig ikke forstår hvad det er scriptet skal gøre, men det skyldes nok bare .asp. Der er en tutorial hvordan man får adgang til en Accessdatabase fra .php her:
http://www.phpbuilder.com/columns/siddarth20000228.php3
Er du sikker på at der ikke er en del scripts der skal laves om i øvrigt? Du er i øvrigt meget svær at forstå, når du skriver næsten alt med stort. Det ser mildest talt fjollet ud.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
19. januar 2003 - 17:52 #6
dET eR dA mILDEST tALT fJOLLET aT sE pÅ...

asp virker ikke på unix (hvor jeg antager, at man med asp mener visual basic som man som regel gør)

access ved jeg ikke, om du kan få til at virke på unix heller... ikke desto mindre kan du connecte til MS SQL Server med sybase-driveren, hvis det har nogen interesse... jeg vil anbefale dig at bruge postgresql eller mysql fremfor access
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
19. januar 2003 - 18:01 #7
Jeg Skal Bruge Et Download Script Hvor Jeg Kan Give Mine Filer ID Nummer Ligesom I .asp Scriptet. Så Laver Jeg En Download Side Hvor Scriptet Skal Køre Fra. Download Scriptet Skal Bare Kunne Køre fra En Unix Computer, Og Det .asp Ikke
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. januar 2003 - 19:47 #8
jeg er ikke sikker på om det virker .. men du kunne prøve at installere chilisoft .. jeg tror nok du kan køre det uden at du bruger en af deres raq servere .. og så har du apache med asp support.

http://wwws.sun.com/software/chilisoft/  og  lave en forbindelse til access db med SequeLink
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. januar 2003 - 19:49 #9
eller du kunne kigge på den her side http://www.apache-asp.org/
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
19. januar 2003 - 20:01 #10
Loadet >> Nope Sorry. Kan Ikke bruge Den.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
09. oktober 2005 - 12:01 #11
Denne Er Lukket