Avatar billede master_dollas Nybegynder
19. januar 2003 - 15:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

port nummer...

JEg har en sql server på min ene maskine... Hvilke port/porte skal jeg åbne for at få adgang til den, ligesom f.eks min ftp server, IIS, osv???
Avatar billede ecoder Nybegynder
19. januar 2003 - 15:17 #1
Hej master_dollars!

Tjek det link her.

http://www.iana.org/assignments/port-numbers

Her kan du se samtlige porte!

Ellers er MS SQL Server følgende:

ms-sql-s        1433/tcp  Microsoft-SQL-Server
ms-sql-s        1433/udp  Microsoft-SQL-Server
ms-sql-m        1434/tcp  Microsoft-SQL-Monitor
ms-sql-m        1434/udp  Microsoft-SQL-Monitor

Mvh ecoder :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2003 - 15:34 #2
Du kan selv sætte det i "SQL Server Network Utility" (SQLServer 7.0).

Default er 1433 (som ecoder skriver).

Husk at få nyeste SP på, hvis du åbner op for adgang
udefra !
Avatar billede master_dollas Nybegynder
19. januar 2003 - 15:35 #3
Tak...
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2003 - 15:35 #4
Det er langt det mest almindelige at kalder noget ASP/PHP/JSP
som så kalder databasen - og så behøver man ikke lukke op til
selve databasen.
Avatar billede master_dollas Nybegynder
19. januar 2003 - 15:38 #5
Det har jeg prøvet, men det virker... Det er nok fordi jeg i min connection string skriver serveren hedder kurt, som det gør på min local netværk...
Avatar billede ecoder Nybegynder
19. januar 2003 - 17:14 #6
>> arne_v jeg bruger MS SQL Server 2000, men jeg har tit undret mig over hvad "SQL Server Network Utility" er til.

Kan du forklare det?

Og kan jeg connecte til en MS SQL Server, med en klient tool og administrere databasen over internettet eller er det kun på LAN netværk man kan det?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2003 - 17:20 #7
Network Utility bruges til at definere de forskellige protokoller
som SQLServer lytter på (og klienterne connecter via).

Eksempel: hvis du kører IPX netværk, så kan du gå ind og definere det.
Og så kan en client connecte via IPX.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2003 - 17:22 #8
Management over internet ?

Jeg har aldrig prøvet det !

Men hvis man bruger SQLServer security og ikke NT security, så
burde det faktisk virker over internet.

Der er dog uden tvivl nogle sikkerheds-mæssige aspekter ved det.
Avatar billede ecoder Nybegynder
19. januar 2003 - 17:28 #9
Okay.......takker!

Ja sikkerheds mæssigt er det risci, men ikke hvis man connecter igennem en VPN tunnel. Så det må jeg prøve i morgen.

Hygge

/ecoder ;-)