Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
19. januar 2003 - 14:03 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ny PC holder dette ???

Hej.

Jeg er ved at samle mig en ny PC som skal være sådan lidt en all-round pc som skal bruges til at tegne, lave grafik, spille, skrive på osv.

Se hvad jeg har samlet indtil videre her :

http://www.thomasnet.dk/computer.htm

Er der noget her som ikke helt holder eller noget som man måske skulle lave om ???

De forskellige dele er fundet på www.edbpriser.dk

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. januar 2003 - 14:05 #1
Tjaa, en stærk computer som vil kunne fungere perfekt mange år ud i fremtiden.

Personligt vil jeg sige den måske er lige lovlig kræftig, men hvis du har budgettet til det, holder den hele vejen.

Én ting dog. Hvis du vil bruge den til prof. billedbehandling, skulle du måske overveje 1 gig ram? Men det kommer jo an på hvor stærk den skal køre i det.

En MEGET god computer.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. januar 2003 - 14:07 #2
Nu ser jeg at du har bestilt en vand-køler, hvilket sikkert er fordi du vil have den støjsvag... har en vandkøler normalt ikke  køler til processoren?
Du har købt in-a-box hvilket inkluderer en ikke just støjsvag køler til processoren... spar nogle penge, og drop enten in-a-box modellen, eller vandkølingen.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
19. januar 2003 - 14:10 #3
tuctoh...

Forstår ikke lige hvad du mener med køleren ???

Jeg har valgt in a box fordi at den kun koster 20 kr mere og så har jeg en ekstra køler vis det vandkøling engang går i stykker.

Det med vandkølingen aner jeg intet om så jeg regner med man kun skal bruge det som jeg vil bestille der ! er det ikke sandt ??

/thomas
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
19. januar 2003 - 14:11 #4
Lige en ting til.

Vis du ikke har set det vil jeg bestille 2X 512 ram
Avatar billede alalalalalala Nybegynder
19. januar 2003 - 14:12 #5
Jeg ville nok vælge et radeon 9700 kort i stedet for det geforce 4.. eller radeon 9700 pro, men det koster så også lidt mere
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
19. januar 2003 - 14:14 #6
Hej.

Prisen har ingen betydning overhovedet den skal bare være 100% optimal til at lave grafik osv. på.

/Thomas
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. januar 2003 - 14:26 #7
som allerede sagt, det er en nice computer, og hvis prisen ingen betydning har så er det jo intet problem!
ville sådan set bare lige sige at jeg har Asus P4S8X kortet og P4 2.53, og det kører satme godt. hvad angår køleren så kører jeg altså med In-A-Box køleren på, og i forhold til hvor meget en Xp cpu-køler larmer, så er denne her musse-stille!

Med venlig hilsen Mr bob
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
20. januar 2003 - 13:13 #8
Hvorfor vælger du ikke et Matrox Parhelia-512, når du siger den skal være optimal til at lave grafik på? http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364657940

Det er ihvertfald et grafikkort som kan nogle triks med grafik og video, men den er ikke i samme klasse som Gefore og Radeon, når det kommer til spil...
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
21. januar 2003 - 10:06 #9
SPM lukket vis dem som ikke har fået points mener de fortjener det er man velkommen til at skrive til mig på webmaster@thomasnet.dk

Vh. Thomas Nielsen