Avatar billede hede99 Nybegynder
18. januar 2003 - 22:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slå Gruppe boks fra

Hej

Jeg har oprettet en gruppe boks, med et antal "Alternativknap" og et afkrydsnings felt.

Jeg vil gerne har "slået" gruppen boksen fra, indtil man har sat et kryds i afkrysnings feltet.. hvordan gør jeg det.
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2003 - 22:47 #1
I selve gruppeboksens ramme, skal du sætte værdien til 0.
Avatar billede hede99 Nybegynder
18. januar 2003 - 22:53 #2
Det virker ikke helt.
Det skal være sådan at brugeren ikke kan indtaste noget i systemet, før man har sat kryds i afkrydsnings feltet.
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2003 - 22:54 #3
Når du laver en gruppeboks kan du i guiden vælge at få en standardværdi, denne skal sættes til 0. Access vil automatisk give hver alternativknap en numerisk værdi, som returneres til tabellen. Denne værdi starter ved 1.

Hvis du vil slå gruppeboksen fra ved nye poster, kan du i formularens VedAktuel hændelse (OnCurrent) indsætte flg. kode:

If Me.NewRecord Then
Me.Ramme1 = 0
End If

Hvor Ramme1 er navnet på rammen udenom alternativknapperne.
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2003 - 22:57 #4
Hvis du har flg felter i din formular:

felt1
felt2

kan du sætte egenskaberne på felterne til låst. Derefter flg kode på rammens VedKlik:

Me.felt1.Locked = False
Me.felt2.Locked = False

Er ikke afprøvet, men det burde fungere.
Avatar billede hede99 Nybegynder
18. januar 2003 - 23:00 #5
Jamen skal jeg ikke have indsat noget kode på den afkrydsnings felt, som skal gøre det muligt at bruge rammen
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2003 - 23:12 #6
Nej - koden skal ligge i selve rammen. Bikser lige et eksempel sammen, læg din e-mail hvis du vil have den.
Avatar billede hede99 Nybegynder
18. januar 2003 - 23:13 #7
mange tak
hh@post4.netmaster.dk
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2003 - 23:21 #8
Sendt