Avatar billede lmdthel Nybegynder
18. januar 2003 - 01:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Manglende rettigheder i PHPmyadmin

Hi rødder

1.jeg er helt ny på mySQL..men man skal jo starte et sted..

;em jeg mangler ligesom nogle rettigheder, jeg kan ikke rigtig oprette og slette databaser og tabeler

nogle forslag ??

///Thomas
Avatar billede lmdthel Nybegynder
18. januar 2003 - 01:05 #1
ahh forresten alt ligger lokalt på min egen server..
Avatar billede phrozia Juniormester
21. januar 2003 - 11:14 #2
Kører det på IIS ?
Avatar billede wiscalico Nybegynder
21. januar 2003 - 11:30 #3
Da jeg installerede mySql på min Linux server var root brugeren (administratoren) uden password lige efter installationen. Så loggede jeg ind med den og lavede self. først et password til den:
shell> mysql -u root mysql
mysql> SET PASSWORD FOR root@localhost=PASSWORD('some_pass');

hvor some_pass er det kodeord du vælger til din administrator.
kig evt. her:
http://www.mysql.com/doc/en/Default_privileges.html

For at oprette en ny bruger:
shell> mysql --user=root mysql
mysql> GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO ditBrugernavn@localhost IDENTIFIED BY 'some_pass' WITH GRANT OPTION;
kig evt. her:
http://www.mysql.com/doc/en/Adding_users.html