Avatar billede freakofnature Nybegynder
17. januar 2003 - 22:59 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

hvordan loader jeg fra en anden fil?

Hej,

Jeg kunne bare lige at vide, hvordan jeg putter en anden fils indhold (f.eks. index.html) ind i en string?
Avatar billede brixz Nybegynder
17. januar 2003 - 23:11 #1
Det mener jeg da godt man kan gøre, men jeg kan p.t. ikke lige huske hvordan man gør
Avatar billede brixz Nybegynder
17. januar 2003 - 23:38 #2
Kan <a href="test.txt" rel="Alternate">tryk her for at se test.txt</a>

Men det er et link, så når du trykker ryger du væk fra den side du opringeligt kom fra og ind i test.txt selvfølgelig medmindre du bruger target="_blank" attribut
Avatar billede freakofnature Nybegynder
18. januar 2003 - 00:02 #3
jamen jeg skal have indholdet fra filen ned i en string...
Avatar billede brixz Nybegynder
18. januar 2003 - 00:05 #4
ja. Kikker på sagen.
Avatar billede brixz Nybegynder
18. januar 2003 - 00:06 #5
ja. Kikker på sagen.
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2003 - 15:01 #6
<ole>

Med JScript/JavaScript kan du loade en HTML-fil ind i en variabel, men ikke en .txt-fil

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2003 - 15:02 #7
Hvad skal du bruge det til og hvordan?
Avatar billede freakofnature Nybegynder
18. januar 2003 - 15:17 #8
Jeg skal bruge det, sådan jeg ikke behøver at bruge Iframes...
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2003 - 15:36 #9
Hvorfor ikke bruge en iframe?
Hvad har du mulighed for at bruge af serverside-teknologier/-sprog?
/mvh
Avatar billede freakofnature Nybegynder
18. januar 2003 - 17:47 #10
I første omgang vil jeg gerne vide, hvordan man gør og så kan jeg se om der er fordele ved det!
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2003 - 18:59 #11
Så vidt jeg lige kan regne ud, kræver det en skjult iframe/frame eller en popup for at læse fra en fil. Og så er det jo ikke meget værd, når du nu vil undgå iframes. Hvilket jeg i øvrigt slet ikke kan forstå, du vil...
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2003 - 21:30 #12
freakofnature >> Hvad vil du gerne kende til fordelene ved? Hvad vil du gerne vide, hvordan man gør?

phoenixv >> Du kan ikke læse en .txt-fil med JavaScript ... heller ikke i en skjult iframe. Du har jo ikke noget element at læse innerHTML på  ;o)
/mvh
Avatar billede freakofnature Nybegynder
18. januar 2003 - 21:32 #13
Jeg vil gerne vide, hvordan ved hjælp af javaScript kan loade en anden .html fil ind i en <div>?
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2003 - 21:45 #14
<div id="karlo"></div>

<iframe src="din_fil.html" style="position:absolute;width:1px;height:1px;visibility:hidden"></iframe>

I filen 'din_fil.html' skriver du:

<body onload="parent.document.getElementById('karlo').innerHTML=document.body.innerHTML;">

/mvh
Avatar billede freakofnature Nybegynder
18. januar 2003 - 21:58 #15
Yes, men hvis jeg nu skulle klare det fra siden, hvor <div'et> er, hvordan skulle jeg så gøre?

Sådan jeg ikke behøver skrive en onload i 'din_fil.html', men kan gøre det i 'start_fil.html'
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2003 - 22:22 #16
Hvorfor skal du gøre det fra siden med div'et?
Avatar billede freakofnature Nybegynder
18. januar 2003 - 22:28 #17
links måske?
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2003 - 22:39 #18
Hvad mener du med 'links måske?' ...?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 10:47 #19
olebole>> Han har jo aldrig selv sagt, at han ville loade en txt-fil! :)

freakofnature>> Du giver ikke særlig meget mening. Du vil undgå iframes, men løsningen bygger på en iframe... Prøv at forklare dit præcise problem.
Avatar billede freakofnature Nybegynder
19. januar 2003 - 10:49 #20
jeg vil undgå at få siden vist i en iframe... iframes må da gerne benyttes til at loade siden med!

olebol>>

det skal være sådan at på 'min_side' kan jeg trykke på forskellige links, hvorefter div'et indhold skifter..
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 10:58 #21
Hvorfor i al verden vil du undgå, at siderne vises i en iframe? Nå, brug denne løsning:

<script>
function loadSide(url) {
window.frames["minIframe"].location.href = url;
}

al = false;

function opdaterDiv(ifr) {
if (al)
document.getElementById("minDiv").innerHTML = ifr.document.body.innerHTML;
else
al = true;
}
</script>

I din iframe (skal ligge på samme side):

<iframe name="minIframe" style="display: none;" onLoad="opdaterDiv(this);"></iframe>

Din div:

<div id="minDiv"></div>

... og dine links:

<a href="#" onClick="loadSide('min_side1.html'); return false;">min_side1.html</a>
<a href="#" onClick="loadSide('min_side2.html'); return false;">min_side2.html</a>
osv.

Det virkede, sidste gang, jeg prøvede det! :)
Så længe filerne kommer fra det samme domæne.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 11:08 #22
Hov, sådan her (du må endelig ikke prøve det andet; det skaber en uendelig løkke):

<script>
function loadSide(url) {
window.frames["minIframe"].location.href = url;
}

al = false;

function opdaterDiv() {
if (al)
document.getElementById("minDiv").innerHTML = window.frames["minIframe"].document.body.innerHTML;
else
al = true;
}
</script>

I din iframe (skal ligge på samme side):

<iframe name="minIframe" style="display: none;" onLoad="opdaterDiv();"></iframe>

Din div:

<div id="minDiv"></div>

... og dine links:

<a href="#" onClick="loadSide('min_side1.html'); return false;">min_side1.html</a>
<a href="#" onClick="loadSide('min_side2.html'); return false;">min_side2.html</a>
osv.
Avatar billede freakofnature Nybegynder
19. januar 2003 - 11:26 #23
thx