Avatar billede bangsoe Nybegynder
17. januar 2003 - 22:16 Der er 10 kommentarer

Placering af popup vindue

Hvordan bestemmer jeg (v.h.a. (D)html) at mit popup vindue skal placeres f.eks. i øverste venstre hjørne.
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 22:30 #1
F.eks med din egen script-funktion:

<SCRIPT>
function winopen(side) {
    popup = window.open(side, 'New', config='width=400,height=400,left=5,top=5,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizeable=no,copyhistory=no,dependent=yes,fullscreen=no');
}
</SCRIPT>

Dette kan du så kalde på normal vis.
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 22:30 #2
Hov - det skulle jo have være et svar... ;-)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2003 - 22:31 #3
Der skal ikke stå "config="...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2003 - 22:32 #4
Det er måske heller ikke så smart at kalde vinduet for "New".
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 22:39 #5
Måske er det ikke så smart, at kalde det "New", men det er jo kun et eksempel...

Jeg ved ikke om der skal eller ikke skal stå config. Det virker... og jeg har derfor ikke haft behov for at checke, hvilke parametre, der var nødvendige og hvilke man kan udelade, men jeg synes, at jeg kan huske et eller andet med, at nogle browsere [maybe ancient but anyway ;-)] godt ville have config= med.
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2003 - 15:59 #6
<ole>

Man har aldrig skulle skrive 'config=' i nogen browser ... heller ikke i gamle browsere.
'New' er måske 'kun et eksempel', men i så fald et meget dårligt eksempel. Hvorfor skrive noget direkte forkert i et eksempel?

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2003 - 16:00 #7
"New" kan muligvis skabe problemer, der forårsager en script-fejl e.l., og så er det jo ikke så smart at skrive det! :)

Under alle omstændigheder er den rette syntaks som følger:

window.open("din_side.html", "vindueNavn", "width=300,height=300");

... og hvad man nu ellers vil putte på af features.
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2003 - 16:01 #8
PS: I øvrigt er det ikke nok, at 'det virker', når det er forkert. I IE kan du få den dårligste kode til at fungere.
Det fungerer også at køre i venstre side af vejen - endda med en kæmpe brandert på. Men hvorlænge ...?  ;o)
/mvh
Avatar billede bangsoe Nybegynder
22. januar 2003 - 07:31 #9
Nu er jeg ikke en vilde programmør og da I alle skriver nogle forskellige ting bliver jeg helt forvirret... er der nogen der kan fortælle mig den endelige kode jeg skal sætte ind?!
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2003 - 15:28 #10
function myOpen() {
  var win = window.open("din_side.html", "vindueNavn", "width=300,height=300,top=0,left=0");
  win.focus();
}

<a href="#" onclick="myOpen();return false;">Åben</a>

Så gør den, hvad du vil. Skal du kunne genbruge funktionen til forskellige sider i vinduet, kan du skrive:

function myOpen( url ) {
  var win = window.open(url, "vindueNavn", "width=300,height=300,top=0,left=0");
  win.focus();
}

<a href="#" onclick="myOpen('din_side.html');return false;">Åben</a>

Det var blot en uddybning af phoenixv's korrekte svar  :)
/mvh