Avatar billede logix Nybegynder
17. januar 2003 - 20:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mainform focus..

Hvordan kan jeg undgå at mainformen tager focus lige efter den er created?

Hvis jeg eks. laver "Application.Terminate;" i formens OnCreate, så når vinduet lige at blinke frem og stjæle focus inden programmet afsluttes..

Any ideas?
Avatar billede dkn Nybegynder
17. januar 2003 - 20:48 #1
ikke testet!

Var Fhandle:thandle;

Oncreate:
Fhandle := getforegroundwindow;

OnShow or activate:
Setforegroundwindow(fhandle);

ved ikke om der findes noget smartere....
Avatar billede stoney Nybegynder
17. januar 2003 - 20:49 #2
Er det et andet program du vil have der skal have focus ?

Stoney
Avatar billede logix Nybegynder
17. januar 2003 - 20:51 #3
Stoney.. Nej.. Det er egentlig et prog der checker for updates på nettet.. Men formen behøves ikke at blive vist hvis der ikke er nogen updates..
Avatar billede martinlind Nybegynder
17. januar 2003 - 20:51 #4
Application.ShowMainForm := FALSE;

i din dpr fil, så vises mainformen slet ikke, eller lav en Console app

/Martin
Avatar billede stoney Nybegynder
17. januar 2003 - 20:56 #5
Så gør som martinlind skriver.

program Project1;

uses
  Forms,
  Unit1 in 'Unit1.pas' {Form1};

{$R *.res}

begin
  Application.Initialize;
  Application.CreateForm(TForm1, Form1);
  Application.ShowMainForm := false; // INDSÆT denne linie
  Application.Run;
end.

Stoney
Avatar billede logix Nybegynder
17. januar 2003 - 20:59 #6
Jeg er altså ikke sikker på at ShowMainForm tingen vil virke.. Hele checket for updates sker nemlig on create.. Og hvis der ikke er updates terminater den.. Men hvis der ER updates skal formen vises og programmet skal køre vidre..

DKN> Jeg tester lige din idé
Avatar billede martinlind Nybegynder
17. januar 2003 - 21:04 #7
OnCreate bliver kørt når formen bliver Createt ( Application.CreateForm(TForm1, Form1); ) og der kan du så lave en Show uden problemer, min metode bruges bla. ved TrayIcon app's så hvis jeg var dig ville jeg bruge den, simpelt og effektivt "KIS"

/Martin
Avatar billede logix Nybegynder
17. januar 2003 - 21:10 #8
DKN> Smart tænkt men desværre virkede det ikke helt efter hensigten..

Martinlind> Show.. Selvfølgelig :).. Og det virker tilmed præcis som det skal..

Tusind tak for jeres tid..