Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 19:42 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

phpsecurepages

Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at c:\appserv\www\test\svampen\index.php:8) in c:\appserv\www\test\svampen\phpSecurePages\checklogin.php on line 85

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\appserv\www\test\svampen\index.php:8) in c:\appserv\www\test\svampen\phpSecurePages\logout.php on line 15

vil nogle hjælpe mig her :)
jeg vil gerne have  den op at køre
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
17. januar 2003 - 19:45 #1
hvad sker der i de linier den brokker sig ?
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 19:45 #2
+ session_start();fejl
er det min server der ikke virker oki
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. januar 2003 - 19:47 #3
"headers already sent" fortæller os at den php-side har skrevet et eller andet på linie 8.
det kan være ren tekst udenfor php-klammerne
eller en echo sætning
eller meget andet.

kik på linierne omkring linie 8 og se om ikke du kan finde det. vis dem evt her.
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 19:47 #4
c:\appserv\www\test\svampen\phpSecurePages\checklogin.php on line 85
  session_start();

c:\appserv\www\test\svampen\phpSecurePages\logout.php on line 15
setcookie(session_name(), "", 0, $sessionPath["path"], $sessionPath["domain"]);
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 19:48 #5
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 19:56 #6
jacoba > jeg har en include / top der  jeg kan ikke se der er en fejl
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 20:02 #7
Når man bruger phpsecurepages skal secure.php altid være det allerførste, der indlæses på de sider der skal være beskyttede.
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
17. januar 2003 - 20:02 #8
der må være noget i din index.php der udskriver noget ?
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 20:02 #9
Hvis ikke man gør det, så får man de fejl du beskriver.
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 20:10 #10
http://www.netassist.dk/phpMyAdmin/phpinfo.php
jeg jkan kun se det er checklogin.php der er nået galt
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 20:12 #11
jozini> jeg køre tabler og bruger include filer ..
skal der også køre nået på index.php
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 20:14 #12
session.auto_start skal den være on på server ???
Avatar billede logix Nybegynder
17. januar 2003 - 20:15 #13
Flyt din require('checklogin.php') (eller include()) top toppen af scriptet.. Du har tilsyneladende allerede lavet menu og top-banner inden du includer checklogin.php..
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 20:16 #14
Du skal have secure.php som første include-fil i alt det der skal beskyttes.

Om det skal på index.php kommer jo helt an på om du skal beskytte den også.
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 20:17 #15
ikke forståét
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 20:18 #16
jeg beklager det var ikke mening at jeg brugte po..
men siden syndes at josini skulle have po....
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 20:18 #17
netassist: Hvad forstå du ikke??
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 20:21 #18
josini >
detter er min index fil---
<html><head>
<title>svampen.dk</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head><body>
<table width="782" height="523" border="0" align="center">
  <tr>
    <td height="103" colspan="3">
<?php include('include/Top.php'); ?>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="" valign="top"><table width="160" border="0">
        <tr>
          <td><table width="160" border="0">
              <tr>
                <td height="22" valign="top" background="images/menublok.gif">
                  <div align="center"><a href="index.php?side=include/forside.php"><font color="#000000"><strong><em>forside</em></strong></font></a></div></td>
              </tr>
              <tr>
                <td valign="bottom" background="images/menublok.gif"> <div align="center"><a href="index.php?side=include/produkt.php"><strong><font color="#000000">produkt</font></strong></a></div></td>
              </tr>
              <tr>
                <td height="21" background="/images/menublok.gif"> <div align="center">
                    <p><em><strong><a href="index.php?side=navn.php"><font color="#000000">Login</font></a></strong></em></p>
                  </div></td>
              </tr>
            </table>
            <p>&nbsp; </p>
            <p>&nbsp;</p></td>
        </tr>
        <tr>
          <td>&nbsp;</td>
        </tr>
        <tr>
          <td>&nbsp;</td>
        </tr>
      </table></td>
    <td width="460" valign="top">
      <p><?php
      if($side!="" && file_exists($side)) {
      include("$side");
      } else {
      include("./include/forside.php");
      }
      ?>&nbsp; </p> </td>
    <td width="161" valign="top"><table width="160" border="0">
        <tr>
          <td> <div align="center"><strong>Nyheder</strong></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td>&nbsp;</td>
        </tr>
        <tr>
          <td><div align="center"><strong>Log in</strong></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td align="center" valign="top">&nbsp;</td>
        </tr>
        <tr>
          <td><div align="center"><strong><em>Reklamer</em></strong></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td>&nbsp;</td>
        </tr>
      </table>
      <div align="right"></div><tr>
    <td height="20" valign="top">&nbsp;</td>
    <td height="20">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
men det er min forside der skal køre filen???
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 20:37 #19
jeg fkal have fri på min index og at den ligger på forside er kun en test til det virker:(
hvad skal man gøre få at få et login system men din sammen funsioner . men mysql og osv..
jeg kunne bruge så menget hjælp i kan give mig
Avatar billede logix Nybegynder
17. januar 2003 - 20:39 #20
Fjern include(securepages.php) fra den fra det php script det ligger i, og flyt det til toppen af din index fil.. HELT i toppen.

Det første du giver browseren er: "<html><head>", securepages.php SKAL skrive det første..
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. januar 2003 - 20:41 #21
netassist >> før di første php klamme står der

<html><head>
<title>svampen.dk</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head><body>
<table width="782" height="523" border="0" align="center">
  <tr>
    <td height="103" colspan="3">

og det er altsammen output fra den php fil

du må enten flytte din phpkode op foran <html>, eller også benytte output bufferering.
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 20:41 #22
Sådan kan du desværre ikke bruge phpsecurepages... beklager...

Hvis du vil bygge siden op på den måde bliver du nød til at bruge frames eller iframe, da phpsecurepages er baseret på sessions og når man bruger sessions skal disse sættes som det første på en side.

Du kan derfor prøve med:

<?php
if($side!="" && file_exists($side)) {
    echo "<IFRAME width=xxx height=xxx FRAMEBORDER='0' SRC='$side' SCROLLING='AUTO'></IFRAME>";

}
else {
    echo "<IFRAME width=xxx height=xxx FRAMEBORDER='0' SRC='./include/forside.php' SCROLLING='AUTO'></IFRAME>";
}
?>

Alternativt skal du bygge hele din side op i checklogin.php. Det kan også godt lade sig gøre, men det vil jeg ikke anbefale.
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 20:42 #23
Og så skal du selvfølgelig udskifte width=xxx og height=xxx med de rigtige størrelser...
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 20:45 #24
kan nogle code og nick navn
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 20:47 #25
Hvis du mener login og password, så står de nede i secure.php
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 20:49 #26
jeg vil ikke køre men iframes ..
så jeg må jo lavet et login skript der virker med det jeg har .. øvvvvv
tak drenge:)
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 20:57 #27
OK - men phpsecurepages er nu et superstærkt værktøj. Jeg bruger det på nissanklubben.dk og det virker bare!! Men selvfølgelig ikke uden tilpasning, når man nu gerne selv vil bestemme, hvordan en side bygges op. Jeg har på nissanklubben.dk valgt, at lægge min basis-side som inkludes i checklogin, men det kræver virkelig, at man hele tiden holder tungen lige i munden, når man skal ændre noget.
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 21:04 #28
jamen vi prøver afligevel :)
det vil sige at du har en god bil :)
nu har vi en ny fejl??
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 21:07 #29
Selvfølgelig har jeg en god bil... ;-)
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 21:11 #30
Prøv med include("../phpSecurePages/secure.php") eller
include("../../phpSecurePages/secure.php"). Jeg går ud fra, at phpSecurePages ligger som bibliotek under \svampen\test, men det kaldes fra forside, der ligger i \svampen\test\include og det giver problemet.
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 21:24 #31
ja rigtig mænd køre nissan  :)( vores hjemme side kommer til at linke til din side kan diu ikke lige mail link til Michael@netassist.dk)
nå men jeg har flytte forside til .. og ja jeg tror jeg har grort det :)
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 21:33 #32
jubii....
kan du lavet et opret bruger skript  til denne side der bruger mysyl ??
jeg vi gerne give dig 200 poing ??
i et nyt spørsmål
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 22:02 #33
Ja - det kan jeg da godt
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 23:04 #34
cool og tak jeg ville gerne have en banner vis du hade det :)
Avatar billede josini Nybegynder
17. januar 2003 - 23:07 #35
Jeg sender dig lige en mail...
Avatar billede netassist Juniormester
17. januar 2003 - 23:07 #36