Avatar billede flemming_h Nybegynder
17. januar 2003 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvem lukker min bruger konto hele tiden

Er det muligt at se hvem det er som måske prøver at logge på med mit bruger navn og dermed lukker min konto efter 3 forsøg,,,?????
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. januar 2003 - 10:44 #1
Ikke med mindre du "fanger" vedkommende på fast gerning. Når personen lukker din konto er hen jo ikke logget på og derfor ikke identificeret endnu på nettet.

Du kan afhjelpe lidt på sagen selv, du kan gøre således at dit bruger navn ikke står indtastet i logon boksen når han logger på efter dig
Avatar billede flemming_h Nybegynder
17. januar 2003 - 10:49 #2
Det er ikke så tit jeg logger på nogen steder med mit eget brugernavn, jeg bruger altid admin bruger når jeg logger på hos brugeren, jeg tror det er en som prøver at komme på med mit brugernavn for at få lidt flere rettighedder, kan det virkelig ikke stoppes ved at logge det... ???
Avatar billede alapalooza Nybegynder
17. januar 2003 - 10:49 #3
Ellers kan du gå ind i Event Log'en under security og se hvornår det er tastet forkert password...

Måske kan du spore ham på den måde...
Avatar billede flemming_h Nybegynder
17. januar 2003 - 11:00 #4
Det har jeg prøvet, men der står INTET i "security" måske lidt underligt..???
Avatar billede skjoldby Nybegynder
17. januar 2003 - 11:15 #5
Det er fordi du ikke har sat maskinen op til at logge logons.

Gå ind i -> Kontrolpanel -> Administration -> Lokale sikkerhedsindstillinger. Åbn lokale politiker.
Under overvågningspolitik kan du f.eks. logge alle logons, både fejl og succes logons. Derefter kan du reglmæssigt gå igennem om der skulle være logget på din maskine på tidspunkter hvor du ved du ikke har været på. Derefter kan du evt. sammenligne logon tiderne med din firewall log (hvis du altså har firewall).

Hvis du har mistanke om uautoriseret adgang og du ikke har en firewall var det måske en idé at få dig en.
Avatar billede flemming_h Nybegynder
17. januar 2003 - 15:48 #6
Dette virkede,, mange tak for hjælpen...
Avatar billede flemming_h Nybegynder
17. januar 2003 - 15:49 #7
P.S. Jeg har en firewall men det er bruger i huset...