Avatar billede huuba Nybegynder
16. januar 2003 - 21:49 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Antivirus API / tilgang!

Er der nogen der ved hvordan man anvender antivirus programmernes API lavet til mail programmer og MS Office og den slags? Altså: Diverse mail programmer kan "kalde" et installeret antivirus program og få scannet ønskede filer, dette gøres via en "API". Er der nogen der kender denne API standard og hvordan man selv kan bruge den i sine egen programmer.
Uddyber gerne hvis det ikke blev helt forståeligt! :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2003 - 21:54 #1
Der står noget om API for Exchange på:
  http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q285667
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2003 - 21:56 #2
Avatar billede huuba Nybegynder
17. januar 2003 - 21:16 #3
Først tak for det hurtige svar!
Jeg havde dog håbede på en lidt anden og mere uddybende tilgang end microsoft's. ( Den havde jeg læst, men det kunne jeg jo have sagt :-)  )
Så jeg vil lade spørgsmålet være åbent lidt endnu og håbe der sidder nogen der ude der har flere idéer!  ( specielt ønskes viden om der finde mulighed for tilpasning/opsætning af antivirus programmet via dette API??? samt scan af alle fil type der gives til antivirus programmet via API'et ???)
Huuba
Avatar billede huuba Nybegynder
27. januar 2003 - 17:32 #4
nå jeg prøver andet forum! Men tak for ulejligheden 'arne_v'

:-)