Avatar billede elvis123 Nybegynder
16. januar 2003 - 19:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

marster boot record og formatering

Hej!

Hvordan er det nu man clear mbr og opretter den igen??

Og kan man ikke overskrive ens harddisk med 0 og 1 taller i stedet for at format?? sådan at den er helt tom!

Hvis i forstår hvad jeg mener??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. januar 2003 - 19:02 #1
Du kan downloade software, der tømmer din hdd 100% det kaldes "ZeroFill" dvs den skriver 0'er i alt... Hvilken hdd har du ?
Avatar billede elvis123 Nybegynder
16. januar 2003 - 19:05 #2
det ved jeg faktisk ikke da det er en bærbar!!!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. januar 2003 - 19:10 #3
Jeg har et program der kan ZeroFill alle typer hdd, men det koster omkring 60$

Prøver lige at finde noget freeware
Avatar billede elvis123 Nybegynder
16. januar 2003 - 19:15 #4
ok
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. januar 2003 - 19:15 #5
Du kan læse mere om det her -> http://www.pcguide.com/ref/hdd/geom/formatUtilities-c.html

Men under alle omstændigheder ser det ud til du skal downloade softwaren fra producentens hjemmeside
Avatar billede tpoulsen Nybegynder
16. januar 2003 - 21:14 #6
Hej for at slette mbr bruges Fdisk /mbr.

For at lave en god sletning af hdd, kan du anvende Kill Disk
http://www.killdisk.com/eraser.htm  Den kan hentes i en gratis version.
Avatar billede elvis123 Nybegynder
24. maj 2003 - 00:45 #7
nå jeg lukker