Avatar billede criterius.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 13:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Farmatering i tekstboks ved klik på knapper (eller links)

Jeg savner lidt en funktion, der, når jeg markerer et stykke tekst i en tekstboks, og herefter klikker på et link, omklamrer den markedere tekst med fx <b>teksten</b>
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2003 - 13:31 #1
<ole>

Søg på 'DHTML Editing Component', 'DHTML Editor', 'Editor' i (D)HTML- og JavaScript-kategorierne. Spørgsmålet har været oppe et hav af gange  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 14:12 #2
De er for avancerede... *snøft* -- der skal bare indsættes <tags> omkring den markerede tekst i tekstboksen...
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 16:39 #3
<script>
harFokus = false;

function indsaet(start, slut) {
if (harFokus) {
sel = document.selection.createRange();
sel.text = start + sel.text + slut;
}
</script>

På dit textarea:

<textarea ... onFocus="harFokus = true;" onBlur="harFokus = false;">

... og din link:

<a href="#" onClick="return false;" onMouseDown="indsaet('<b>', '</b>');">Fed</a>
<a href="#" onClick="return false;" onMouseDown="indsaet('<i>', '</i>');">Kursiv</a>
osv.
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
24. januar 2003 - 11:38 #4
Phoenixv >>
Det virkede :o)