Avatar billede riversen Nybegynder
16. januar 2003 - 12:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sende et objekt videre fra en form

Jeg har en form på en side...jeg kan sagtens sende samtlige parametre videre til en ny side, men er det ikke muligt at lave et objekt ved tryk på send knappen og så sende objektet videre til næste side...så adressen bliver mere simpel og skjuler alle variabler i objektet.
Avatar billede sthen Nybegynder
16. januar 2003 - 13:11 #1
Så er du nødt til at bruge sessions

Læs evt. her
http://www.razor.dk/php.tutorials.sessions.php
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. januar 2003 - 13:21 #2
mestendels NEJ.

Idet du siger 'send' bliver den nuværendede side og alle dens variable og indtastede data slettet. hvis du skal bruge de data på den side der derefter bliver indlæst må du 'gemme' dem etsted imens der skiftes side.

det kan gøres på severen, eller i en rammeside der ikke skifter, eller i den url du beder om den næste side med, eller i en cookie. fælles for metoderne er at du skal pakke ind og ud igen, og du skal være opmærksom på de ulemper der følger med de forskellige metoder.

på serveren:
    kræver at du har adgang til at programmere serverside.
i en ramme:
    der skal benyttes frames (eller en popop). Der skal adresseres med javascript imellem siderne.
i en url:
    du får en grim adresselinie på den næste side.
i cookie:
    risikabelt da mange brugere har cookies slået fra.

ingen af ovenstående er rigtig det 'sende et objekt' du lægger op til, men alle er mulige, vælg mellem krav/bagdele hvilken du kan leve med.

mvh JakobA
Avatar billede riversen Nybegynder
16. januar 2003 - 13:43 #3
ok, jeg nøjes med url så
Avatar billede camillap Nybegynder
16. januar 2003 - 14:17 #4
jacoba, kan man ikke bare bruke

<input type=hidden name="ID" value="<? echo $ID ?>">

etc??

så får man jo alle variabler send til den neste side uten at URL blir endret?..
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. januar 2003 - 14:26 #5
jo det kan man, data 'gemmes' på serveren og bliver sendt med til den næste side der hentes til browseren.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. januar 2003 - 16:33 #6
sthen: mht sessions...der opstår ingen problemer, hvis 2 er koble på samtidig?
Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2003 - 15:13 #7
jeg lukker
Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2003 - 15:13 #8
svar :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2003 - 15:13 #9
hmmm