Avatar billede z_master Nybegynder
16. januar 2003 - 10:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RMI og Computeropsætning - Fortsat.

Jeg har oprettet et spørgsmål omkring det samme, som jeg har afsluttet. Det kan ses her.
http://www.eksperten.dk/spm/305468

Mit spørgsmål er det samme, som før, dog med lidt flere points. Tjek venligst det andet spørgsmål for at se på de svar jeg har valgt at ligge fra mig.

Jeg har nogle problemer med at lave en stub af mit RMI program. Jeg skyder på at det er et opsætnings problem, da jeg sagtens kan køre en rmic på en anden computer.
Jeg har ikke lyst til at skulle overføre mine source filer over til den anden computer, så det er ikke en løsning.

Jeg bruger JDK1.4.1 og jeg har sat min  CLASSPATH = c:\progra~1\jdk1.4;.
Og i min path er der et link til c:\progra~1\jdk1.4\bin

Når jeg skriver :
rmic -d . DTUsat.GSS.FlybyServer.FlybyServer

Så får jeg fejl meddelsen :
Exception in thread "main" java.lang.InternalError: Unexpected exception while defining class DTUsat.GSS.FlybyServer.FlybyServer: java.lang.ClassNotFoundException: java.rmi.server.UnicastRemoteObject

Det skal siges at DTUsat ligger i det bibliotek, som jeg skriver rmic i og at alle class filer jeg skal bruge også ligger i de biblioteker som de skal ligge i.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2003 - 12:33 #1
Kun to kommentarer (jeg var med på den første tråd):

1)  CLASSPATH = c:\progra~1\jdk1.4;.

    er ikke godt (der er ikke noget formål med at sætte
    classpath til selve JDK directory da der ikke er nogen
    class filer i det directory)

2)  Problemet er dybt mystisk. Den kan ikke finde java.rmi.server.UnicastRemoteObject
    og du siger at den klasse er i classpath.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2003 - 12:34 #2
PS: Hvordan/hvorfor har du installeret i det directory ?
    JDK 1.4.1 installeres default i C:\j2sdk1.4.1_01 !
Avatar billede z_master Nybegynder
20. januar 2003 - 13:39 #3
Jeg har installeret det derunder, da jeg ikke kan lide at smide for mange ting i roden.
Derudover, så har jeg prøvet at sætte classpath'en direkte til min src.zip, som indenholder source filerne, som java skal bruge.
Derudover, så prøvede jeg at smide selve de klasser den siger den mangler ind under min egen package.
Det syntes at hjælpe, men fik dog det problem at den lige pludselig ville have hele RMI ind under min package for at virke.

Jeg har valgt at hoppe væk fra RMI og bruge en ObjectStream istedetfor til at overføre med.

Ellers tak guys.
Avatar billede z_master Nybegynder
20. januar 2003 - 13:39 #4
Afsluttet