Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 10:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skjule drev

Jeg har en workstation med 2 fysiske drev C og D. Jeg er selv administrator på maskinen, men der er et par andre brugerkonti på maskinen også. D-drevet er det kun mig der bruger og jeg ville gerne kunne skjule dette drev helt for de andre brugere. Er det muligt?

/nil.dk
Avatar billede tim123 Nybegynder
16. januar 2003 - 10:52 #1
Du kan sætte rettighederne til at det kun er dig der kan bruge drevet
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 11:27 #2
tim >> I know, men det jeg vil er at skjule det helt, så de andre brugere ikke kan se at det findes.
Avatar billede tim123 Nybegynder
16. januar 2003 - 11:33 #3
er det ikke lige meget om de kan se det hvis de ikke kan bruge det
du kan jo sætte rettighederne op til at de for en fejl bare de forsøger at gå ind på drevet
Avatar billede nogetfx Nybegynder
16. januar 2003 - 13:23 #4
http://www.tlc.net/tweak_ui.shtml
Prøv dette program, der kan du skjule drev-bogstaver, dog kan man stadig gå ind på det ved at skrive det i adresse-linien...

Og så med dette program er det nemmere at styre hvad der starter op og der burde du kunne sætte det op sådan at det(tweak UI) loader ved "default USer" dog ikke ved dig..
http://mlin.net/StartupCPL.shtml

Det kan være at det lyder lidt besværligt og du skal nok lege lidt med det, men jeg tror at et vil funke..
Avatar billede madmann Nybegynder
19. januar 2003 - 11:24 #5
Det er meget nemt.

Du skal NFTS formatere det og så dele det som $D,
ætter du dig som bruger og slette alle andre og ja dit drev er skjult med $ i W2k og NR samt XP
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 11:41 #6
Undskyld jeg lige blander mig , men kan man ændre et drev til NTFS uden at slette noget på det?
Avatar billede madmann Nybegynder
19. januar 2003 - 11:44 #7
Ja NTFS konvertere partionen UDEN data tab og de giver en større sikkerhed med NFTS.

DU kan dog IKKE gå tilbage FAT32.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 11:50 #8
Og så det rigtig dumme spørgsmål:
Hvordan gør man?
Avatar billede madmann Nybegynder
19. januar 2003 - 11:51 #9
Gå i command promt.

Skriv følgende:

convert c:/FS:nfts og sig Ja ller Yes til det.
Du skal nu boot for at konverteringen sker.

Nemt.
Avatar billede madmann Nybegynder
19. januar 2003 - 11:53 #10
Husk virker kun i XP, NT og W2k.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 11:53 #11
Tak , hvis du vil have lidt point af mig , så sig til.*S*
Avatar billede madmann Nybegynder
19. januar 2003 - 11:55 #12
Det er Ok mangler dem ikke men vil gerne hjælpe.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 11:55 #13
Så siger jeg tak.;)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 13:23 #14
Og jeg siger tak, Jeg kører allerede NTFS, så det var jo nemt.