Avatar billede staticmotion Nybegynder
16. januar 2003 - 08:29 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

musik

jeg syntes også helt klart at der skal være en rubrik med musik!
der er alt fra grafik til programering men ingen musik!!!

det er da lidt tyndt er det ik`?

Når man nu tænker på at jeg var tidligere musiker i dk demo group #1!
så lader det mig lidt ude i kulden, og højest sansynligt også andre demo musikere og andre folk med audio issues!!!

nemli'
Avatar billede staticmotion Nybegynder
16. januar 2003 - 08:32 #1
og så syntes jeg også at den der lysse lilla box menu er lige vel nok TUNG!!!
Avatar billede ladyhawke Novice
16. januar 2003 - 08:36 #2
Der stilles faktisk ofte spørgsmål på E om hvilken sang/kunstner mm. så måske dit forslag var værd at overveje (måske en underkategori under generelt...)
Avatar billede staticmotion Nybegynder
16. januar 2003 - 08:41 #3
nej da!
ikke en under kategori.
en kategori for sig selv.
/generel
/trackers
/midi
/audio
/hardware
Avatar billede ladyhawke Novice
16. januar 2003 - 08:48 #4
OK, hvad så med en kategori til de evindelig hvilken sang / tekst / kunstner spørgsmål?
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 08:49 #5
Nu er det jo ikke sådan at Eksperte idag bliver oversvømmet med spørgsmål vedrørerende dette. Så længe der ikke bliver oprettet flere end der gør under Fri Debat og Generel IT, kan det slet ikke bære sin egen kategori.
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 08:50 #6
ladyhawke, den type spørgsmål er jo ikke IT relaterede. Derfor hører de hjemme under "Fri Debat"
Avatar billede ladyhawke Novice
16. januar 2003 - 09:32 #7
Det ved jeg da godt, hvorfor tror du jeg foreslog musik som en underkategori (kunne jo også være under fri debat) :o)

Bortset fra det så er spørgsmål vdr. musik produktion på computer (sequencer programmer, node editorer, midi programmer/hardware etc.) vel stadig relevant...
Avatar billede staticmotion Nybegynder
16. januar 2003 - 11:09 #8
ja,!

der findes to slags musikkere!

den ene er ham/hende der sidder og spiller guitar i skuret, og -
den anden er den der programere lyde/tracker etc....

det er relavant at have dette emne med i eksperten

Fasttracker II er det ikke grund nok????????????????????++
Avatar billede staticmotion Nybegynder
16. januar 2003 - 11:10 #9
og til iknow.dk

så er der et folke færd du ikke kender!
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 11:14 #10
øøøhh... hvad mener du?

For det første laver jeg selv en hel del musik. Er blandt andet storbruger af gode gamle cubase og musicator.

Jeg hentyder blot til, at så længe der ikke er et reelt behov for nye kategorier, er der ingen grund til at oprette dem.

Rent teoretisk kunne de naturligvis godt oprettes. Men er der brug for flere kategorier der blot kommer til at stå tomme?

Hvor mange af denne type musikspørgsmål oprettes der idag? - 1-2 om måneden? - bestemt ikke nok til at de kan oppebære egen kategori. Netop derfor har vi jo Generelt IT kategorierne til denne type spørgsål.

Skulle alle emner inden for IT være dækket med passende kategorier, skulle Eksperten vist anskaffe en ekstra server alene for at holde styr på kategoristrukturen.
Avatar billede ladyhawke Novice
16. januar 2003 - 11:18 #11
Hvis der findes helt tomme kategorier, så bliver de da forhåbentlig nedlagt...

Mht. musik: Jeg kunne godt tænke mig at pusle mere med musik ved computeren (har ikke haft tid/plads), men det vil jo nok give anledning til en hel del spørgsmål (hvilken software/hardware, hvordan gør man etc. ...)
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 11:20 #12
Du kan jo oprette spørgsmålene allerede idag.

Man opretter ikke kategorier for at anspore folk til at stille spørgsmål. Man opretter kategorier for at få sorteret spørgsmål væk fra generelle kategorier, når deres antal inden for et bestemt emne gør det til en fornuftig handling.
Avatar billede staticmotion Nybegynder
16. januar 2003 - 22:47 #13
fair nok!!!
Avatar billede hermandsen Juniormester
20. januar 2003 - 12:20 #14
Det lyder lidt som et jeg-vil-have-en-spil-kategori-spørgsmål... :)
Hvis det endelig var, så ville den rigtige placering nok være "Programmer/Generelt IT : Audio"...

Underemner kunne så være Midi, Wave, Hardware osv., men vil give iknow.dk helt ret... Der er slet ikke spørgsmål nok til en ny kategori af den art... Jeg tror at Generelt IT : Audio er rigeligt ind til videre! ;)

//hermandsen
Avatar billede fangel Nybegynder
09. februar 2003 - 12:57 #15
tænk på hvor kedeligt tekno ville være uden en computer... ;) en man med en stor kølle og en endnu større tromme der står og slår på sin tromme mens et narkovrag siger ting der overhovedet intet mening gir...

så jo, musik har i høj grad noget med it at gøre...

/Morten
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2003 - 13:01 #16
Synes jeg er et rigtig godt forslag, men synes du ikke at 200 point er lige lovlig meget. Og hvad er det rigtige svar, for vi kan jo ikke som bruger oprette en ny kategori
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
09. februar 2003 - 13:02 #17
hvor er kategorierne omhandlende telefoni, fax mv., radio, tv? - det er jo også IT...
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. februar 2003 - 16:23 #18
>>jakobclausen
Hvis du synes at 200 point er for meget, hvorfor lægger du så et svar? Er man på point-jagt? ;)

>>dea_pg
Ja, musik har noget med IT at gøre, men hvorfor skal den have sin egen kategori? Der er rigeligt plads under Generelt IT : Audio!

Forestil dig hvad der ville ske hvis alle kategorier skulle beskrives langt ned i dybten... I dette eksempel:
Generelt IT : Audio : [Midi, Wave, Hardware, Generelt, Komprimeret, Software, Analog] (sæt selv i alfabetisk rækkefølge). Derudover kan vi oprette underkategorier: Hardware [Lydkort, Højttalere, Generelt, Stationære anlæg], Software [Cubase, WaveLab, Cakewalk] og så videre og så videre og så videre... Det ville blive til et kategori-helvede hvor en enkelt kategori kun indeholdt 0-2 spørgsmål. Blev der pludselig oprettet tusindvis af spørgsmål i Generelt IT : Audio, så ville man måske overveje at dele spørgsmålene op i flere kategorier, men nu hvor der bare oprettes 4-5 spørgsmål om dagen, så har den ikke den helt store betydning! ;)

Så må det vist også være på tide at få lukket det her spørgsmål! ;)

//hermandsen
Avatar billede fangel Nybegynder
09. februar 2003 - 16:26 #19
jeg sagde ikke at der skulle oprettet kategorier, sagde bare at musik har noget med IT at gøre... ;)