Avatar billede juste Nybegynder
16. januar 2003 - 06:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny grafikkort til Compaq presario 4620

Jeg har sat et 'creative Gforce 2 mx200'(PCI) grafikkort i en compaq prasario 4620, som hidtil har haft grafik on-board.
Det er ikke muligt at få win98 til at finde kortet ej heller, når kortet konfigureres manuelt i win98.
Når man slutter skærmen til kortet og starter er der blot sort skærm.
Kan der være noget i bios eller måske en jumper motherboard, som skal ændres ??
Avatar billede poppajoe Nybegynder
16. januar 2003 - 07:30 #1
Jeg har kæmpet med samme problem, uden at kunne løse det. Det virkede heller ikke med et Riva TNT PCI. Prøv at finde et ATI grafikkort.
Avatar billede pharao Nybegynder
16. januar 2003 - 07:43 #2
Det onboard grafikkort skal enten slåes fra i bios ellers sidder der en jumper på bundkortet.
Uanset hvad kort du prøver vil du få samme resultat, hvis onboard ikke er slået fra.
Avatar billede mik30 Nybegynder
16. januar 2003 - 13:51 #3
Prøv at kigge bios om der er noget der hedder: primary graphics adapter
(det hedde den i min bios) eller noget i den retning.
Hvis den er der, så sæt den til PCI.
Husk at trykke det nye grafikkort ordenligt i pci porten.

jeg har kørt med et MSI bundkort m/onboard grafik (agp)
og et riva tnt 2 vanta (pci) med 2 skærme tilsluttet til hver sit
grafikkort uden problemer.
Avatar billede mik30 Nybegynder
15. september 2003 - 21:13 #4
Lukketid?
Avatar billede juste Nybegynder
17. september 2003 - 17:28 #5
Desværre fik jeg ikke mulighed for, at få aftestet om jeres forslagt virker, da ham jeg skulle hjælpe returnerede grafikkortet. Undskyld ulejligheden.
Avatar billede juste Nybegynder
17. september 2003 - 17:32 #6
Sagen hermed lukket. Jeg ved ikke om jeg har gjort det korrekt !!!!