Avatar billede 49152 Nybegynder
16. januar 2003 - 00:01 Der er 4 kommentarer

Sandheden om virus ?

Jeg forstår altså ikke det med Virus. Er hele den der debat ikke præget af nogen James Bond agtige journalister og nogen amerikanske firmaer som gerne vil tjene en masse penge.

Er problemet for private bruger og workstations ikke

1. Hvis folk kører en .exe fil (eller evt .vbs .com .bat eller ligende), som de enten har modtaget i en underlig email, eller downloaded et sted fra.

2. Hvis der er fejl i de programmer man bruger således at en hjemmeside p.g.a. fejl i Internet Exploere kan "gøre noget". Eller mulighed for at lægge script ting i f.eks mp3, som kan gøre noget når filen bliver afspillet i en media-afspiller med fejl.

Burde firmaer ikke sætte deres mailserver op, således at brugere ikke kunne modtage eksekverbare filer?

Med Venlig Hilsen
Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. januar 2003 - 00:07 #1
?? hvad sker der her - der er ikke noget teskt i spm-et?

EXP der fejler??
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. januar 2003 - 00:22 #2
Det er vist EXP som fejler. Andre sider er fuldstændig blanke i øjeblikket
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. februar 2003 - 23:05 #3
Du må ligge et svar selv på dette spørgsmål så det kan blive lukket
Avatar billede superkeld Nybegynder
21. februar 2003 - 01:52 #4
Nej, truslen er reel nok og skyldes primært der operativsystem som hele verden
er blevet afhængige af på godt og ondt.

De fleste viruses kommer ind ved fejl i operativsystemet/programmerne
og da vi alle køre på en never ending Windows Beta version, der er fyldt med
huller. Diverse e-mails med html og seleksekverende scripts er kilden til alt ondt. - Når vi snakker HTML og fortolkeren af dette "sprog" - gælder dette naturligvis også for hjemmesiderne. (MS fixes er i gennemsnit på 6 pr. måned,
hvilket er et fix hver 5 dag - Den ratio kender jeg ikke andre der har)

Den anden kilde er naturlig nysgerighed/dumhed - nemli at man simpelt hen ikke
kan lade være med at se, hvad det er for en underlig ting der kom ind af døren....Derefter går maskinen igang med at genere andre via traffik, eller
ved at slette noget når en bestemt ting er opfyldt. (f.eks hver 13. barnebarn der inficeres..)

Slutteligt:
Du mener at Postdanmark skal afvise alt der indeholder hvidt pulver, ikke fordi de ved om det er en terror handling, men fordi de har "rigtig" gode beviser for det -> pulveret er jo hvidt:))

Alt imens sidder div. medicinal firmaer og undre sig over at der aldrig modtages pulver udefra.....Nej - afvisningen skal ikke være på et fil extention, det skal være fordi du er 100% på det er en virus.