Avatar billede darkside Nybegynder
27. oktober 2000 - 01:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lille problem :(

Jeg fik følgende kode af sjensen og den virker da også næsten :)
if table1.state in [dsedit,dsinsert] then
begin
  OpenDailog1.Filter    := \'Bitmap filer (*.bmp)|*.bmp|Alle filer (*.*)|*.*\';
  OpenDialog1.initialdir := \'c:\\\';
  if OpenDialog1.execute then
  begin
    table1.fieldbyname(\'billede\').loadfromfile(OpenDialog1.filename);
  end;

Problemet er bare at den brokker sig over .loadfromfile  nogen der ved hvad der er glat?
eller hvis der evt skulle gide at strikke et lille eks sammen så vil jeg blive meget glad, min e-mail er admin@scanmesse.dk

/DarkSide
Avatar billede gummiand Nybegynder
27. oktober 2000 - 08:41 #1
Der er det galt (glat ?) at TField ikke har en LoadFromFile-metode.

Du kan lave en typecast til tblobfield, eller hvis du er C-hader, indsætte feltdefinitionen i objektet.
Avatar billede gummiand Nybegynder
27. oktober 2000 - 10:10 #2
C-hadere kan evt. bruge flg syntax

if Table1.FieldByName(\'Billede\') is TBlobField then
  with Table1.FieldByName(\'Billede\') as TBlobField do
      LoadFromFile(OpenDialog1.FileName);
Avatar billede hatecaps Nybegynder
27. oktober 2000 - 22:35 #3
forudsat at du har defineret feltet \"billede\" rigtigt skal det virke. i det øjeblik du bruger fieldbyname har du et \"abstrakt\" tblobfield hvis feltet er defineret som et sådan.

kig i din opsætning af databasen, og se om du ikke er kommet til at definere det felt forkert

ha\' det godt

hatecaps