Avatar billede mm12010 Nybegynder
15. januar 2003 - 19:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hente variabel fra adresselinien

jeg har noget php til at kører i en <iframe> men det er som om at det kan "se" de variabler der sendes med i adresselinien.
Er der noget specielt man skal gøre for hente variabler fra en <iframe>?

NB: er totalt newbie i php.
Avatar billede schaefner Juniormester
15. januar 2003 - 19:13 #1
den forstod jeg ikke helt :)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
15. januar 2003 - 19:17 #2
URL: sites/tilmelding.php?tilmeldt=ja

kode:
<?php
if ($tilmeldt=="ja") {
?>

men der sker ikke noget....
Avatar billede schaefner Juniormester
15. januar 2003 - 19:18 #3
prøv:

<?php
if ($_GET['tilmeldt'] == "ja") {
?>
Avatar billede schaefner Juniormester
15. januar 2003 - 19:19 #4
prøv:

<?php
if ($_GET['tilmeldt'] == "ja") {
?>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
15. januar 2003 - 19:24 #5
stadig intet...
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2003 - 19:51 #6
<ole>

Nej, det kan du ikke klare på den måde. Der er tale om to helt separate dokumenter og dokumentet i iframe'en skal have sin helt 'private' version af variablerne:

<iframe src="noget.php?tilmldt=<?=$tilmeldt?>&noget_andet=<?=$noget_andet?>"></iframe>

Så kan du bruge variablerne $tilmeldt og $noget_andet i dokumentet, der ligger i iframe'en  :

/mvh
</bole>
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
15. januar 2003 - 20:00 #7
Du kan bruge et javascript til at sende variablerne ind i iframen når siden loades... Prøv det istedet...

noget i stil med..
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function skift(){
document.frame.location.href=sode.php?tilmeldt=<? echo "$tilmeldt"; ?>'
}
</script>
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
15. januar 2003 - 20:00 #8
det var så egentligt et svar...
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2003 - 10:25 #9
Nu er der jo ingen grund til at gå over åen efter vand. JavaScript er vist unødigt overkill i denne situation  :)
/mvh
Avatar billede rasmust Nybegynder
16. januar 2003 - 11:50 #10
Har du prøvet med $_REQUEST['tilmeldt'].. det skulle da virke !
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2003 - 11:53 #11
Rasmus ... problemet er ikke at få fat i variablen. Det er en underliggende iframe, der skal bruge den  ;o)
Dokumentet i iframe'en kan ikke læse hovedokumentets $_REQUEST array.
/mvh