Avatar billede julieh Nybegynder
15. januar 2003 - 15:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Adapter til HD fra bærbar PC

Jeg har hørt at man kan få en slags adapter så man kan tage en HD ud af en bærbar pc og sætte den til en anden PC og derved få adgang til de filer der ligger på HD'en er der nogen der kan hjælpe mig med nogle oplysninger om en sådan; hvad den hedder, hvordan den fungere og hvor den kan købes.
Avatar billede jensendk Nybegynder
15. januar 2003 - 15:09 #1
Joe,  IDestik der konverteer størrelse findes da..Men en USB elelr Firewire er en bedre løsning..
Avatar billede julieh Nybegynder
15. januar 2003 - 15:22 #2
ok, hvad hedder sådan en dims så ?
Avatar billede jensendk Nybegynder
15. januar 2003 - 15:25 #3
Jeg har en USB Keyring.. Koster ca 870.- hos PRC. 256 Mb flash,  lige til at sætte i usb porten, virkerk anon godt..
Avatar billede zenze Nybegynder
15. januar 2003 - 15:29 #4
Du kan købe den hos:
http://www.brinck.dk/
Computerudstyr -> HD / FD rammer mm. 149 kr.
Avatar billede julieh Nybegynder
15. januar 2003 - 15:48 #5
Zenze : og det er standard til en Hard disk fra en hvilken som helst bærbar computer ?
Og når det så er en ramme så er det vel til at sætte i en stationær pc ? kan man få en som man fx kan sætte på USB porten ?
Avatar billede zenze Nybegynder
15. januar 2003 - 16:59 #6
Du kan få en lille box med plads til en 2½" harddisk og USB-inteface, men prisen er så 5-700 kr.
Der har været nogle på QXL, men du kan også få en hos T.Hansen:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=113447494&n=496908102#xy
- Der er ikke nogen på QXL lige for tiden!
Avatar billede zenze Nybegynder
15. januar 2003 - 17:03 #7
Ja det er standard ata 44-pin interface. to går fra til strømforsyning, og så er der vist nogle som er reserveret. Resten er til signal etc.
Avatar billede zenze Nybegynder
15. januar 2003 - 17:04 #8
T.Hansen tager 298 kr. for sådan en box.
Avatar billede sekam Nybegynder
15. januar 2003 - 19:05 #9
Avatar billede zenze Nybegynder
11. februar 2003 - 13:11 #10
Tak for det. Har du så investeret i USB eller købte du en 2½" til 3½" konverter?
Avatar billede julieh Nybegynder
11. februar 2003 - 14:02 #11
jeg købte sådan en USB dims :o) det fungere bare perfekt.