Avatar billede rah2 Nybegynder
26. oktober 2000 - 22:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Check Database........

Jeg skal have lavet et system der tager måneden og sammenligner med nogle \"Records\" i en \"Tabel\" hvis så at måneden passer med det der står i feltet så skal \"Posten\" så slettes !
Avatar billede stigc Nybegynder
26. oktober 2000 - 23:25 #1
hvad er problemet?

Du tage bare måned for serveren, og så:

maaned = Month(Date)

DELETE FROM dinTabel
WHERE datoFelt= maaned;

men er det, det du søger?
Avatar billede retep Nybegynder
27. oktober 2000 - 00:07 #2
Det kommer jo helt an på hvilket datoformat du gemmer i din database... Gemmer du hele dato\'en eller gemmer du bare måneder...

Den variabel du får ind hvilket format er den i? Tal fra et til tolv? Eller med år?

Du bliver nødt til at uddybe lidt mere...
Avatar billede ortrak Nybegynder
27. oktober 2000 - 11:42 #3
MS SQL:
\"Delete from Tabel Where DatePart(m,datoFelt) = \" & Month(date)

MS Access:
\"Delete * from Tabel Where DatePart(\'m\',datoFelt) = \" & Month(date)

/ortrak
Avatar billede rah2 Nybegynder
27. oktober 2000 - 13:15 #4
Skal koden se sådan ud når de rigtige ting bliver sat ind ?
\"Delete * from start2 Where DatePart(\'m\',start2) = \" & Month(date)  ??????

//rah2
Avatar billede rah2 Nybegynder
27. oktober 2000 - 13:18 #5
Prøv lige at vent. Koden skal tjekke dato\'en og tjekke om start1 = med dato\'en og start2 = Månenden !

Undskyld !

//rah2