Avatar billede icondk Nybegynder
15. januar 2003 - 14:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

POPUP Problemer !!!

Hej

Jeg har et problem med popup's. Det er ikke når jeg surfer, men når jeg er "offline" at de vælter frem. Eller med andre ord... selv når jeg laver ingenting så vælter der popup's frem.

Jeg har prøvet at fjerne dem med Ad-aware. Og jeg har også prøvet med div. anti-popup ting. Det hjalp ikke !!!

Envidere er det også lige meget om jeg har Icq, Msg, Kazaa, eMule eller andre prog's med connection til Internet statet op. De vælter bare frem !!!

Er der nogen som har en god idé om hvad det kan være, eller har haft sammen problem ??

Jeg takker opforhånd for hjælpen !!

/IconDK
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 14:48 #1
Avatar billede icondk Nybegynder
15. januar 2003 - 15:02 #2
Det er prøvet.

/IconDK
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. januar 2003 - 15:04 #3
Det kan være, at de er blevet installeret sammen med "Kazaa, eMule eller andre prog's" da disse er sponsorerede af reklamer.
Af erfaring ved jeg, at Bearshare installerer et eller andet lille skod program, som laver random reklamer...

Det er prisen for at have gratis-programmer...

Ind imellem kan de ikke slettes eller deaktiveres, da deres "moder"-program så ikke vil virke...

/J
Avatar billede ebe Praktikant
15. januar 2003 - 15:08 #4
jeg har ikke prøvet det, men ville gøre følgende:
1. slet alt offline-indhold
2. gå ind i internet explorer, funktioner, internetindstillinger, indstillinger (midt på fanebladet), vis objekter. kig på dem alle sammen med højeklik og egenskaber, og kig på version. fjern det som ikke skal være der.
3. gå ind i start, programmer, tilbehør, systemværktøjer, systemoplysninger. på venstre side klikker du på softwaremiljø og kørende opgaver. se om der står noget der, som ser mistænkelig ud og fjern det.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 15:17 #5
Jeg har faktisk ikke haft problemet siden jeg installerede det her.
http://www.bmesite.com/
Internet sweeper hedder programmet.
Avatar billede icondk Nybegynder
16. januar 2003 - 22:34 #6
Okay.. nu har jeg testet løsningsforslagne af.. både fra ebe og fromsej

- men spiller stadig ikke ... problemmmet bliver ikke fjernet... de 3 muligheder fra ebe hjalp ikke og fromsej's Internet Sweeper fjerne heller ikke popups'ne.. den lukker dem godt nok .. men de kommer stadig !!

- Er der andre der har nogle godt idér ???
Avatar billede ebe Praktikant
17. januar 2003 - 00:32 #7
prøv at hente jv16 power tools fra
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml
og gå din computer igennem efter installerede programmer, programmer som starter sammen med computeren osv..  der må være noget som kører som ikke burde køre.
Avatar billede steen.s Nybegynder
19. februar 2003 - 11:45 #8
har du installeret Divx pro?????. Hvis du har installeret den store udgave af Divx-codec (i gratis version) bliver der samtidig installeret et program som gør, at der kommer reklamer op i små vinduer. Nøjagtig som jones_net  skrev i sin kommentar. Dette program kan kun fjernes hvis du afinstallere divx igen eller registrere det via deres hjemmeside. Et alternativ er at installere en Firewall hvor du så bare kan forhindre programmet som genere dig i at få kontakt til Internetet.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. februar 2003 - 11:51 #9
Avatar billede fromsej Praktikant
17. marts 2003 - 19:49 #10
Tak for points.*S*
Kom du af med det?