Avatar billede lokeutgaard Nybegynder
14. januar 2003 - 23:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vis dialog fra minimeret applikation

Jeg har en minimeret applikation. Den har en timer der skal vise en dialog. Men dialogen vises ikke før applikationen normaliseres. Er der en måde at vise en dialog fra en minimeret applikation, således at applikationer forbliver minimeret?
Avatar billede steven_tran Nybegynder
14. januar 2003 - 23:56 #1
hej!
prøv denne. hvis det er det du vil have.
Husk at tilføje variabel timeNow i din private sektion.

********************************************************
procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
  inc(timeNow);
  if timeNow = 10 then
  begin
    timeNow := 0;
    MessageDlg('Her er din dialog!',mtInformation,[mbOK],0);
  end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
  timeNow := 0;
end;
**********************************************
Avatar billede lokeutgaard Nybegynder
15. januar 2003 - 00:44 #2
Har du prøvet ovenstående kode fra en minimeret applikation? Det virker ikke... MessageDlg vises ikke før applikationen restores.

Men jeg skulle selvfølgelig også have præciseret, at den dialog der skal vises skal være en custom TForm.

Altså:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  Timer1.Enabled:=True;
  Application.Minimize;
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
  MessageBeep(0);
  Timer1.Enabled:=False;
  Form2.Show;
end;

Hvor Form2 skal vises imens Application.Mainform (Form1) forbliver minimeret i Taskbaren...
Avatar billede kloge Nybegynder
15. januar 2003 - 09:30 #3
Prøv Application.bringtofront - sørg for at holde MainForm.visible = false;
Avatar billede lokeutgaard Nybegynder
15. januar 2003 - 14:49 #4
Well, det er tæt på. Jeg vælger at bruge Application.Restore istedet for BringToFront, men det er jo hip som hap. Men desværre resulterer løsningen i noget slemt blinkeri. Applikationen blinker når den restore og minimerer, selvom den ikke er synlig... Men det er bedre end ingenting.

Takker.

Men hvis nogen har et forslag til at fjerne blinkeriet ved restore og minimize, så ville det også være herligt.