Avatar billede martinhrj Nybegynder
14. januar 2003 - 14:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XHTML og sessions

Jeg har forsøgt at få min hjemmeside til at overholde XHTML 1.0 standarden. Men fordi jeg bruger sessions, skriver browseren selv &PHPSESSIONID=XxXxXxXxxxXXXxXXXosv efter alle links. Og så overholder den ikke standarden, da & skal skiftes ud med &amd;
Ret irriterende, da resten af min kode overholder standarden.

Er der nogen der har en god idé til hvad jeg kan gøre, udover at droppe at køre med sessions?

På forhånd tak!

Ps. Hvis i vil se fejlene, så prøv at valider http://www.martinhrj.dk/index.php fra denne side http://validator.w3.org/
Avatar billede niboan Nybegynder
14. januar 2003 - 14:45 #1
Du kan jo skifte til cookie-baseret sessionstyring
Avatar billede martinhrj Nybegynder
14. januar 2003 - 14:50 #2
Det var sådan ca. lige præcist det jeg IKKE ville høre :(

Jeg vil meget gerne undgå at være afhængig af cookies på hjemmesiden, da det jo kræver bestemte indstillinger fra brugerens side. Og det undgår jeg for øjeblikket!
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. januar 2003 - 14:51 #3
der er et sted i php.ini du kan specificere en streng (fx 'amp;') som php skal bruge istedet for '&'-tegnet det.
Jeg husker desværre ikke hvor i php.ini, det var erikjacobsen der fandet det til et tidligere spørgsmål.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
14. januar 2003 - 14:53 #4
Kan jeg også gøre det, selvom det ikke er på min egen server?
Avatar billede niboan Nybegynder
14. januar 2003 - 14:55 #5
OK, så prøv

arg_separator.output = "&"

i php.ini
Avatar billede whatever Nybegynder
14. januar 2003 - 14:56 #6
jakoba > Det er korrekt. Det findes under afsnittet "Data Handling".
Avatar billede martinhrj Nybegynder
14. januar 2003 - 15:00 #7
Så vidt jeg kan forstå, har jeg ikke adgang til php.ini, da jeg ikke kører en webserver på min egen maskine, men har et lejet webhotel (www.bestil-webhotel.dk).

Hvad gør man så?
Avatar billede niboan Nybegynder
14. januar 2003 - 15:01 #8
Nå, jeg kan se at andre kom mig i forkøbet mens jeg skrev, men det bliver under alle omstændigheder svært hvis du ikke har adgang til php.ini.
Avatar billede whatever Nybegynder
14. januar 2003 - 15:01 #9
Som det ses i tabellen på http://dk.php.net/manual/en/function.ini-set.php under "arg_separator.output", så kan det både sættes i php.ini, .htaccess og direkte i scriptet.
Avatar billede whatever Nybegynder
14. januar 2003 - 15:03 #10
Hvis det sættes direkte i scriptet, skal det gøres på hver side. Dette gøres sådan:

ini_set("arg_separator.output","&")
Avatar billede martinhrj Nybegynder
14. januar 2003 - 15:06 #11
Kanon! Det var lige præcist det svar jeg havde brug for!

Jeg takker!