Avatar billede peterp1 Nybegynder
14. januar 2003 - 13:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

variabler i link - knap

Hej Eksperter

Jeg har brug for hjælp til en knap som ved klik åbner en ny side med variabler fra en QueryString (er ok) samt fra et formfelt som hedder dato og ligger i formularen: form1

Formularen må ikke submittes.

Jeg har prøvet med nedenstående kode men får fejl

<input type="button" value="Se Oversigt" name="Aaben" id="submit" target="nyt_vindue" onfocus="blur()" onclick="window.open('liste.asp?maxid=<%=Request.QueryString("maxid")%>&Datoen='+ document.form1.dato.value+'',this.target, 'toolbar=no, scrollbars=yes, width=600, height=478');return true" style="cursor: hand ">
Avatar billede angam Nybegynder
14. januar 2003 - 14:20 #1
Dette virker hos mig:

<%
maxid=90
%>
<html>
<body>

<form name=form1>
<input type=hidden name=dato value="1970/01/01">
<input type="button" value="Se Oversigt" name="Aaben" id="submit" target="nyt_vindue" onfocus="blur()" onclick="window.open('liste.asp?maxid=<%=maxid%>>&Datoen='+ document.form1.dato.value+'',this.target, 'toolbar=no, scrollbars=yes, width=600, height=478');return true" style="cursor: hand ">
</form>

</body>
</html>

Mit gæt er at du enten mangler <form>-tagget, eller at Request.QueryString("maxid") giver fejl eller illegale tegn måske?
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2003 - 14:23 #2
<ole>

angam >> Hvis det virker, skal du vist have en ny browser  :)

peterp1 >> Prøv det her:
  <input type="button" value="Se Oversigt" name="Aaben" id="submit"
    target="nyt_vindue" onfocus="blur()"
    onclick="window.open('liste.asp?maxid=<%=Request.QueryString("maxid")%>&Datoen="+ document.form1.dato.value+"',this.target,'toolbar=no,scrollbars=yes,width=600,height=478');return true"
    style="cursor: hand">

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2003 - 14:25 #3
angam >> mit gæt er, du ikke har testet  :)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2003 - 14:32 #4
angam >> er det ikke rigtig?
/mvh
Avatar billede angam Nybegynder
14. januar 2003 - 14:34 #5
Nej - jeg har skam testet det.
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2003 - 14:37 #6
Ja, men det virkede ikke. Det _kan_ den kode simpelthen ikke, angram
Avatar billede peterp1 Nybegynder
14. januar 2003 - 14:41 #7
Tak for svar men jeg kan stadigvæk ikke få det til at fungerer.

i starten fik jeg følgende fejl: document.form1.dato.value er null eller ikke et objekt.

efter udskiftning af ' til " får jeg nu fejlen: strengkonstanten er uafsluttet
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2003 - 14:42 #8
Du må lægge en URL til dokumentet
Avatar billede peterp1 Nybegynder
14. januar 2003 - 14:52 #9
Det kan jeg desværre ikke da siden ligger på et intranet
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2003 - 14:53 #10
Så må du vælge 'View Source' i browseren og paste koden af knappen ind her.
Avatar billede peterp1 Nybegynder
14. januar 2003 - 14:58 #11
Tak til jer begge

Min fejl, værdien kommer fra et javascript, så formfeltet hedder ikke dato men thedate.

Har defor brugt min egen kode, bare ændret formnavnet - det virker

Angam's svar var derfor mest korrekt, derfor får han pointene - håber det er ok.

/Peter
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2003 - 15:10 #12
*LooooL*  nå  :D